طب سوزنی برای درمان کمر درد: آیا موثر است؟

آیا طب سوزنی به کمردرد کمک می کند؟

طب سوزنی و درمان کمردرد

کمردرد یک مشکل و درد مزمن شایع است. طب سوزنی یک فیزیوتراپی باستانی چینی است که به روشی محبوب و کاملاً تحقیق شده برای مدیریت کمر درد تبدیل شده است.

طب سوزنی چگونه به کمردرد کمک می کند؟

طب سوزنی یک روش درمانی سنتی است که مبتنی بر ایده انرژی در بدن است. درمان شامل قرار دادن سوزن در نقاط فشار مختلف بر روی بدن و از طریق پوست است. هدف از سوزن ها ایجاد درد ، آسیب یا ناراحتی نیست.

یک متخصص طب سوزنی نقاط انرژی (یا “qi” در طب چینی) را برای درمان هدف قرار می دهد. به این موارد نصف النهار نیز گفته می شود ، برخی از آنها مزایای ویژه ای برای اعصاب و عضلات دردناک پشت و کمر دارند.

چند نصف النهار وجود دارد که ممکن است یک متخصص طب سوزنی برای کمردرد روی آنها تمرکز کند.

برخی از نقاط طب سوزنی برای درمان کمردرد عبارتند از:

• نقاط پشت زانوها
  • نقاط پا
  • نقاط پایین کمر
  • نقاط دست
  • نقاط ران
  • نقاط شکم

نکات مربوط به کمر درد (که کمر درد قفسه سینه نیز نامیده می شود) معمولاً متفاوت است. این موارد در سر ، گردن ، شانه ها و قسمت فوقانی کمر دیده می شود.

با تحریک این نقاط ، قسمت هایی از سیستم عصبی نیز تحریک می شوند تا درد را تسکین دهند. طب سوزنی همچنین می تواند باعث تسکین درد از دیگر مشکلات عصبی عضلانی مشابه شود که ممکن است گزینه های زیادی برای درمان درد وجود نداشته باشد.

این شامل:

• فیبرومیالژیا
  • درد اسکلتی عضلانی
  • بهبودی پس از جراحی
  • سیاتیک
  • TMJ (اختلال مفصل گیجگاهی فکی)

طب سوزنی چگونه به کمردرد کمک می کند؟

آیا طب سوزنی توسط علم پشتیبانی می شود؟

کاملاً مشخص نیست که طب سوزنی چگونه کار می کند. اما چند روش وجود دارد که با استفاده از آنها می توان طب سوزنی را برای کمردرد موثر دانست:

• سیستم عصبی را تحریک می کند. نقاط محرک تحریک شده توسط طب سوزنی می توانند مواد شیمیایی را از نخاع ، عضلات و مغز آزاد کنند. برخی از اینها می توانند به طور طبیعی تسکین دهنده درد باشند.
  • مواد شیمیایی شبه افیونی تولید شده در بدن را آزاد می کند. با همان نظریه بالا ، طب سوزنی ممکن است مواد شیمیایی تسکین دهنده درد را آزاد کند. این موارد به طور طبیعی در بدن وجود دارند و خواص مشابه مسکن های درد افیونی دارند. (نمونه های هیدروکدون یا مورفین است.)
  • انتقال دهنده های عصبی را آزاد می کند. اینها هورمونهایی هستند که پیامهایی را تنظیم می کنند که مکانیسمهای خاموش و روشن انتهای عصب را تنظیم می کند. طب سوزنی ممکن است باعث تحریک برخی از دردها شود.
  • باعث تحریک الکترومغناطیسی در بدن می شود. این تکانه ها می توانند به سرعت در کنترل درد از جمله ترشح اندورفین در بدن کمک کنند.

فارغ از نحوه عملکرد ، آزمایشات مربوط به طب سوزنی برای درمان کمردرد نتایج بسیار خوبی را نشان می دهد که خطر و عوارض جانبی آن بسیار کم است.

برخی از تحقیقات ۲۰۱۲ معتبر شامل تقریباً ۲۰،۰۰۰ فرد مبتلا به درد مزمن بود. به آنها درمان های معتبر طب سوزنی و یا درمان های تقلبی داده شد. کسانی که طب سوزنی معتبر دریافت کرده اند ۵۰ درصد در مشکلات درد مزمن خود بهبود یافته اند.

دو بررسی مشابه از سال ۲۰۱۳ به عنوان درمان موفقیت آمیز ، طب سوزنی را بسیار مورد توجه قرار داده است. این موارد مخصوصاً برای کمردرد مزمن بود.

یکی از این مطالعات ابراز امید می کند که طب سوزنی می تواند بهتر از اکثر داروهای ضد درد باشد. مطالعه دیگر نشان داد که موفقیت به محدودیت های خاصی در نحوه انجام درمان بستگی دارد.

آنچه در مورد کمر درد و طب سوزنی باید بدانید

طب سوزنی هنگامی که به یک متخصص طب سوزنی مجاز و معتبر مراجعه می کنید ، یک روش درمانی ایمن است.

از دریافت طب سوزنی از شخصی که صلاحیت یا گواهی ندارد ، خودداری کنید. این کمک می کند تا تحقیقاتی را بر روی یک پزشک انجام دهید یا با کسی که به او اعتماد دارید و به دلیل درمان کمر درد به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کرده ، صحبت کنید.

افرادی که طب سوزنی دریافت کرده اند گاهی اوقات احساس درد ، کبودی و خونریزی جزئی در محل هایی که سوزن وارد شده می کنند. این مسائل بایستی پاک شود و ظرف چند روز برطرف شود. همچنین این امر سلامتی کلی را به خطر نمی اندازد و خطری ندارد.

اگر باردار هستید ، انواع خاصی از طب سوزنی می تواند باعث تحریک زایمان شود. پیش از این در مورد بارداری خود با متخصص طب سوزنی صحبت کنید.

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید یا دچار اختلال خونریزی هستید ، طب سوزنی خطراتی را به همراه دارد. اطمینان حاصل کنید که قبل از درمان ، مسائل و داروهای خود را با پزشک طب سوزنی در میان بگذارید. خونریزی ممکن است در طول درمان اتفاق بیفتد ، هرچند که این امر نادر است.

سوزن ها باید استریل و یکبار مصرف باشند. اما ، مطمئن شوید که بعد از هر جلسه محل های سوراخ را تمیز نگه دارید تا از خطر عفونت جلوگیری کنید. اگر به یک متخصص طب سوزنی حرفه ای آموزش دیده مراجعه کنید ، خطر عفونت کم است.

چگونه می توان از طب سوزنی برای کمردرد استفاده کرد؟

اگر می خواهید طب سوزنی را برای رفع کمردرد امتحان کنید ، ممکن است بخواهید ابتدا با پزشک عادی خود صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که آیا طب سوزنی برای شما بهترین است؟

همچنین بحث هزینه وجود دارد که بایستی در نظر گرفته شود.

قبل از تعیین وقت طب سوزنی برای کمر درد ، همچنین اطمینان حاصل کنید که با یک متخصص مجاز در منطقه سکونت خود تماس گرفته اید. یک متخصص طب سوزنی باید آموزش ، مجوز و گواهینامه مناسب برای انجام درمان های ایمن داشته باشد. هر منطقه و شهر دارای یک هیئت بهداشتی است که اقدامات طب سوزنی را کنترل و ثبت می کند.

شما می توانید از اینترنت برای یافتن یک متخصص طب سوزنی واجد شرایط و مجاز در منطقه خود استفاده کنید.

با این حال ، به یاد داشته باشید که طب سوزنی ، درمانی برای کمردرد ارائه نمی دهد. اگرچه گزارش می شود که تسکین موفقیت آمیز است ، اما به احتمال زیاد به درمان طولانی مدت نیاز خواهید داشت.

حتی اگر اولین جلسه شما موفقیت آمیز بود ، انتظار داشته باشید که قرارهای بیشتری را تعیین کنید. همچنین انتظار داشته باشید که درد معمولاً می تواند برگردد و بازگشت می کند. اگر چنین شد ، باید یک سری جلسات دیگر را برنامه ریزی کنید.

اکثر افراد ممکن است در یک جلسه هفتگی برنامه ریزی کنند تا زمانی که بهبودی را تجربه کنند. پس از آن ، آنها جلسه هایی را جدا از هم شروع می کنند ، مثل هر هفته در میان ، و سپس ماهانه.

جمله آخر

طب سوزنی می تواند یک درمان موفقیت آمیز برای درد مزمن کمر باشد. این می تواند به درد کمر یا قسمت فوقانی کمر نیز اعمال شود.

تحقیقات نشان می دهد که می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد و حتی می تواند برای کمردرد بهتر از داروهای خاص باشد.

اثربخشی طب سوزنی با تحقیقات پشتیبانی می شود و یک متخصص واجد شرایط و آموزش دیده می تواند یک درمان ایمن را ارائه دهد.

همچنین شایان ذکر است طب سوزنی ممکن است برای همه مناسب نباشد. با پزشک و متخصص طب سوزنی درمورد اینکه آیا طب سوزنی برای شما مناسب است صحبت کنید.

کلینیک دکتر سارا کاویانی واقع شده در جهانشهر کرج آماده ارائه خدمات طب سوزنی به شهروندان و بیماران ساکن استان البرز و شهر کرج می باشد.