منوی دسته بندی
چرا تمرینات کگل در دوران بارداری مهم هستند؟

چرا تمرینات کگل در دوران بارداری مهم هستند؟

چرا تمرینات کگل در دوران بارداری مهم هستند؟

شما باردار هستید و منتظر زایمان کودک خود هستید. این زمان خوبی برای کمک به فرم دهی لگن برای زایمان و پس از آن است.

بله ، شما کف لگن دارید. این اصطلاح برای عضلات و بافت همبند است که دقیقاً زیر لگن شما قرار دارد. این عضلات از اندام های شکم ، از جمله مثانه و رحم پشتیبانی می کنند و به حفظ موقعیت آنها کمک می کنند. عصلات کف لگن شما همچنین جریان ادرار و روده را حفظ می کند ، که از وظایف مهم هستند.

عضلات کف لگن شما در حین زایمان یک تمرین واقعی انجام می دهند. برای بسیاری از زنان ، زایمان می تواند عضلات کف لگن آنها را ضعیف کند و برخی از آنها بی اختیاری ادرار داشته باشند ، که اصطلاح پزشکی آن ، عدم توانایی کنترل مثانه است ، یا در یک حالت بدتر ، بی اختیاری مدفوع ، که توانایی کنترل روده ها است .

دلایل مختلفی برای ضعیف شدن عضلات کف لگن وجود دارد ، از جمله جراحی شکم ، کشیدگی ناشی از یبوست مزمن ، سرفه شدید مزمن و چاقی ، و این در مردان نیز اتفاق می افتد. اما شایعترین علل در زنان بارداری و زایمان است.

خبر خوب این است که اگر این عضلات را به طور منظم تمرین دهید بهتر کار می کنند. عضلات کف لگن شما می توانند با انجام نوعی تمرینات ورزش درمانی که به آن تمرینات کگل می گویند تقویت شوند.

تمرینات Kegel به نام دکتر آرنولد کگل ، یک متخصص زنان و زایمان نامگذاری شده است که متوجه شد تقویت عضلات لگن در درمان بی اختیاری ادرار پس از زایمان کمک می کند.

نحوه انجام تمرینات کگل

نحوه انجام تمرینات کگل

تمرینات کگل ساده هستند ، اما باید مطمئن شوید که عضلات مناسب و صحیح را تمرین می دهید. نحوه شناسایی این عضلات در اینجا آمده است: دفعه بعد که برای توالت در توالت نشستید ، در اواسط جریان ادرار خود را متوقف کنید. ماهیچه هایی که با قطع جریان ادرار سفت یا منقبض می شوید ، عضلات مناسب و درست هستند. سعی کنید هنگام انجام این کار عضلات شکم ، ران یا باسن خود را سفت نکنید.

هنگامی که عضلات مناسب را شناسایی کردید ، می توانید شروع به انجام تمرینات کگل کنید. این عضلات را منقبض کنید و آن انقباض را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید ، سپس آن را رها کنید. این سفت شدن را انجام دهید و ۱۰ بار آزاد کنید. این کار را ۳ تا ۵ بار در روز تکرار کنید. نفس خود را حفظ نکنید ، فقط همانطور که مجموعه تکرارها را انجام می دهید ، به طور معمول نفس بکشید.

در حالی که برای اولین بار دراز کشیده اید و این تمرینات را انجام می دهید ، ممکن است انجام تمرینات کگل راحت تر باشد. هنگامی که مسلط به این تمرینات شدید ، می توانید آنها را در هر زمان و هر مکانی انجام دهید.

اگر فکر می کنید که تمرینات کگل را به درستی انجام نمی دهید ، با متخصص زنان و زایمان و مامای خود صحبت کنید.

جلوگیری از بی اختیاری ادراری با تمرینات کگل

شما می توانید تمرینات کگل را در دوران بارداری خود شروع کنید و آنها را تا پایان عمر ادامه دهید. این تمرینات می تواند به جلوگیری از بی اختیاری ادرار کمک کند که ممکن است در اواخر زندگی رخ دهد.

همچنین داشتن کف لگن که از فرم خوبی برخوردار باشد یک جایزه خوشحال کننده است. بسیاری از زنان گزارش کرده اند که انجام تمرینات کگل به طور مکرر به پاسخ جنسی آنها کمک می کند و رابطه جنسی را برای آنها افزایش می دهد.

همچنین خواندن مقاله زیر توصیه می گردد :

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button