درمان کمر درد بدون جراحی

کمردرد چیست؟

کمر درد ، به خصوص در بزرگسالان بین ۳۰ تا ۵۰ سال ، به گفته انستیتوی ملی اختلالات مغز و اعصاب و سکته مغزی (NINDS) بسیار شایع است. ناراحتی در ناحیه کمر می تواند مزمن یا مداوم باشد. همچنین می تواند یک بیماری ناگهانی و کوتاه باشد که به عنوان درد حاد شناخته می شود.

دلایل کمر درد

دلایل کمردرد عبارتند از:

• کشش و اسپاسم عضله
  • تحریک عصب
  • ناهنجاری های ستون فقرات ، مانند لیز خوردگی مهره ها یا تنگی کانال نخاعی

گزینه های درمان کمردرد با توجه به علت این بیماری به طور گسترده ای متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دلایل کمر درد

روش های درمان کمر درد بدون جراحی

استراحت

برای مقابله با درد به کمرتان استراحت دهید. بسته به شدت علائم ، این ممکن است به سادگی به معنای کاهش سطح فعالیت شما برای چند روز باشد.

استراحت در رختخواب به جز برای مدت زمان کوتاه برای درمان کمردرد توصیه نمی شود.

خوابیدن به پشت با بالش زیر زانو کمک می کند تا کمر در وضعیت خنثی قرار بگیرد.

با خوابیدن روی زمین در حالی که زانوها را در زاویه ۹۰ درجه خم کرده و روی صندلی قرار بگیرد ، ممکن است کمی تسکین دهنده باشد.

با این حال ، خیلی طولانی استراحت نکنید. بسیاری از موارد کمردرد در طی دو روز برطرف می شود.

دوره های طولانی مدت بی تحرکی در واقع می تواند باعث ضعیف شدن عضلات شود.

گرما یا یخ

کمردرد را با کمپرس گرم یا سرد درمان کنید. شواهد نشان می دهد که استفاده از بسته های گرما و یخ می تواند تحرک شما را افزایش دهد و درد را کاهش دهد.

یک کیسه یخ را روی قسمتهای حساس کمرتان قرار دهید تا التهاب را کاهش دهد. برای محافظت از پوست در برابر سرمازدگی حتما بسته یخ را در حوله بپیچید. می توانید با خیال راحت چندین بار در روز و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر از یخ استفاده کنید.

بعد از چند روز درمان با بسته یخ ، با پد گرم کننده یا حمام گرم جایگزین نمایید. گرما باعث سستی عضلات سفت شده که باعث درد شما می شوند، می گردد .

قبل از خواب پد گرمایشی را کنار بگذارید تا خطر سوختگی را کاهش دهید.

مسکن های بدون نسخه

مسکن های بدون نسخه یک گزینه درمانی غیر تهاجمی برای کمردرد است. داروهایی مانند ناپروکسن ، ایبوپروفن و استامینوفن در کاهش درد و تورم مرتبط با کمردرد مربوط به عضله موثرترین هستند.

با این حال ، داروهای بدون نسخه به راحتی علائمی را که ناشی از فشرده سازی عصب یا مشکلات دیسک است کاهش می دهد. اگر پس از چند روز استراحت و استفاده از کمپرس گرم یا سرد و مسکن های بدون نسخه، کمرتان احساس بهبودی نکرد ، با پزشک خود تماس بگیرید.

داروهای تجویز شده

پزشک شما ممکن است داروهای قوی تری را برای تسکین درد مزمن کمر تجویز کند که مسکن های بدون نسخه کمکی نکرده باشد .

برای درمان کمردرد ممکن است از داروهای مسکن قوی مانند کدئین و داروهای ضد تشنج استفاده شود.

درد عصبی مانند سیاتیک ، که ناشی از برآمدگی دیسک در ناحیه کمر است ، درمان آن با داروهای خوراکی دشوار است. برای این نوع ناراحتی ، ممکن است کورتیکو استروئیدها و داروهای بیهوشی برای کاهش التهاب تزریق شوند.

کورتیکو استروئیدها ممکن است به صورت عضلانی تزریق شوند ، به صورت خوراکی مصرف شوند و یا تحت فلوئوروسکوپی تزریق شوند (به عنوان تزریق استروئید اپیدورال-ESI). پس از کاهش تورم عصب ، معمولاً تسکین خواهید یافت.

ورزش درمانی

وقتی کمرتان درد می کند ، ممکن است ورزش آخرین چیزی باشد که به ذهن شما خطور کند. با این حال ، فعالیت بدنی و ورزش درمانی یک روش موثر برای بهبود سریعتر دردهاست.

تمریناتی مانند تمرینات لگن باعث تقویت عضلات شکم و کمر می شوند که از ستون فقرات پشتیبانی می کنند. هرچه این عضلات قویتر شوند ، کمتر تحت تأثیر کمردرد قرار خواهید گرفت.

مطالعات مرکز ملی طب مکمل و جایگزین (NCCAM) گزارش داد که افرادی که یوگای تطبیق داده شده تمرین می کنند ، درد و ناتوانی کمتری را تجربه می کنند و بعد از شش ماه باعث بهبود روحیه آنها می شود.

شنا و پیاده روی نیز روش های عالی برای حفظ سلامت کمر و همچنین حفظ وزن مناسب است. اضافه وزن در کمردرد نقش دارد ، زیرا فشار بیشتری به مفاصل وارد می کند.

کشش ، اشعه ایکس و تحریک الکتریکی اعصاب

اگر کمر درد شما به درمان های معمول پاسخ نمی دهد ، ممکن است لازم باشد گزینه های جایگزین را در نظر بگیرید.

کشش از یک سیستم وزنه ای برای تراز کردن ستون فقرات و احتمالاً کمک به دیسک های لغزنده استفاده می کند تا در جای خود قرار بگیرند.

اشعه ایکس شامل ماساژ بافت های نرم اطراف آسیب دیدگی کمر شما با امواج صوتی است که باعث گرم شدن عضلات و شل شدن و بهبود سریعتر آنها می شود.

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) تحریک الکترونیکی اعصاب از طریق الکترودهایی است که روی پوست شما قرار گرفته است.

برق سیگنال های درد را که از طریق مسیرهای عصبی عبور می کنند ، مسدود می کند.

در مورد این روش های درمانی از پزشک خود سوال کنید.

درمان جایگزین - درمان طب سوزنی

درمان جایگزین – درمان طب سوزنی

درمان جایگزین برای کمردرد شامل استفاده از مراقبت های کایروپراکتیک و طب سوزنی است.

کایروپراکتیک عملی است که به صورت دستی ستون فقرات و سایر مناطق ضعیف یا آسیب دیده سیستم اسکلتی عضلانی را می توان دوباره تنظیم کرد.

طب سوزنی یک هنر باستانی چینی که در درمان بیماری و آسیب از طریق دستکاری نقاط فشار است.

سوزن های ظریف در نقاط خاص بدن استریل شده و به پوست وارد می شوند تا درد را کاهش دهند و تلاش می کنند روح زندگی شما را تنظیم کنند ، که در طب سوزنی به آن “چی” گفته می شود.

درمان کمر درد با جراحی

تقریباً تعداد کمی از افراد به دلیل کمردرد مزمن و شدید به جراحی نیاز دارند. با این حال ، اگر سایر درمان ها تسکین ندهند ، همچنان یک گزینه است.

قطعات کوچک دیسک که شکسته یا متلاشی شده اند را می توان با جراحی از بین برد و از مسیرهای عصبی فشار آورد.

مهره های آسیب دیده یا غیرطبیعی که باعث کمردرد می شوند ممکن است با هم ادغام شوند تا کمر شما صاف شود و به شما کمک کند تا دوباره تحرک داشته باشید.

جراحی کمر مانند سایر روشهای جراحی خطراتی را به همراه دارد. این فقط به عنوان آخرین چاره استفاده می شود ، مگر اینکه یاعث از بین رفتن روده یا کنترل مثانه یا از دست رفتن عصبی باشد.