طب سوزنی و کاهش درد ناشی از سرطان

کارشناسان می گویند طب سوزنی و طب فشاری می توانند میزان داروهای مسکن که افراد مبتلا به سرطان مصرف می کنند را کاهش دهد.

محققان می گویند طب سوزنی می تواند به کاهش درد برخی از مبتلایان به سرطان کمک کند. آنها اضافه می کنند که استفاده از طب سوزنی نیز می تواند نیاز به تجویز مواد مخدر برای درد سرطانی را کاهش دهد.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که این روشها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند ، زیرا آنها در بهبودی کل بدن کار می کنند.

طب سوزنی و طب فشاری روشهای موثری برای تسکین درد همراه با سرطان هستند.

نتایج پژوهش ها درباره تاثیر طب سوزنی بر کاهش درد ناشی از سرطان

طبق یک تحقیق جدید ، که از بانکهای اطلاعاتی زیست پزشکی به زبان انگلیسی و چینی گرفته شده است ، به کارآزمایی بالینی تصادفی و مقایسه با طب سوزنی و طب سوزنی با “کنترل شم” ، روش ضد درد و سایر روشهای “معمول” برای مدیریت سرطان پرداخته است.

محققان گزارش دادند که تجزیه و تحلیل طب سوزنی و / یا طب سوزنی با کاهش درد و کاهش استفاده از مسکن ها (تسکین دهنده درد) به طور قابل توجهی همراه است ، اگرچه سطح شواهد متوسط ​​بوده است .

محققان توصیه می کنند که کارآزمایی های دقیق تری برای شناسایی اثرات بر روی انواع خاص سرطان و همچنین ادغام طب سوزنی در مراقبت های بالینی برای کاهش مصرف مواد افیونی انجام شود.

جانت تامسون ، متخصص طب سوزنی و گیاهی چینی مستقر در اوکلند ، کالیفرنیا می گوید : “اگر طب سوزنی به یک روش استاندارد تر برای کنترل درد تبدیل شود ، بیماران احتمالاً به مواد افیونی نیاز نخواهند داشت و به دوزهایی نیز نیاز ندارند.” “این امر نه تنها پتانسیل اعتیاد آور مواد افیونی را کاهش می دهد ، بلکه عوارض جانبی مواد افیونی مانند یبوست را نیز کاهش می دهد ، که برای بیماران بسیار وحشتناک است.”

کاهش درد بدون قرص

نیکول گلات ، متخصص طب سوزنی و متخصص کنترل درد مستقر در لس آنجلس ، بررسی کرده است که طب سوزنی چگونه می تواند به افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

وی در نتایج این تحقیق می گوید: “پدر من در سال ۲۰۱۷ به مرحله چهار گلیوبلاستوما (سرطان مغز) مبتلا شد و در سال ۲۰۱۸ گذشت.” وی گفت: “هرچه سرطان او به سرعت پیشرفت کرد ، سردردهای فزاینده ای پیدا کرد. پزشکان وی هر مسکن را برای او تجویز می مردند ، اما طب سوزنی تنها چیزی بود که باعث کاهش درد وی به حد قابل کنترل شد. “

وی می گوید: “اگر بیمار نیازی به استفاده از داروهای اضافی برای درد نداشته باشد ، ما احتمال بروز عوارض جانبی و یا موارد اضافی آن را کاهش داده ایم.” وی گفت: “این به ویژه در طول درمان سرطان از اهمیت زیادی برخوردار است ، زیرا بیمار به طور کلی دوزهای زیادی از شیمی درمانی یا سایر داروهای خشن را دریافت می کند. طب سوزنی همچنین نشان داده است که استرس و حالت تهوع را کاهش می دهد ، که هر دو در درمان سرطان می توانند بسیار مفید باشند. ”

سابقه تسکین درد

طب سوزنی و طب فشاری با وجود حدود هزاران سال ، در خارج از طب اصلی باقی مانده است.

هر دو در چین و هند ریشه دارند و هر دو جزء اصلی طب سنتی چین به حساب می آیند.

متخصصان طب سوزنی از سوزن استفاده می کنند در حالی که پزشکان طب فشاری از فشار مستقیم انگشتان دست خود استفاده می کنند تا مناطقی از درد یا نواحی مرتبط با بدن را تحریک کنند و باعث تحریک عضلات و افزایش جریان خون و اکسیژن می شوند.

تصور می شود که نقاط مختلف فشار در بدن از طریق “نصف النهارها” متصل می شوند ، همچنین به عنوان کانال های انرژی شناخته می شوند.

تصور می شود که دستکاری انرژی در بدن باعث بهبودی و کاهش درد از طریق انتشار اندورفین های شیمیایی می شود.

جایگزینی مواد افیونی

فواید درمانی

محققین می گویند : طب سوزنی می تواند ایمنی بدن را تقویت کرده و از نظر فیزیولوژیکی همان کارهایی را که مخدر انجام می دهد ، انجام دهیم ، “با فعال کردن سیستم مواد افیونی درون زا ، به این معنی که طب سوزنی ممکن است در مسیرهای مشابه به عنوان مواد افیونی کار کند.”

طب سوزنی دارای خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی هستند که به طور بالقوه می توانند به پزشکی معمولی کمک کنند.

طب سوزنی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان تحت شیمی درمانی ایده آل است زیرا به شرایطی مانند حالت تهوع ، خشکی دهان ، درد بعد از عمل ، اضطراب ، درد مفاصل از مهارکننده های آروماتاز ​​، نوروپاتی محیطی ، خستگی ، خواب ضعیف و کمک به ایمنی کمک می کند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که اثرات جانبی دارو درمانی بر روی افراد مبتلا به سرطان “جزئی” بوده و نیازی به ارزیابی و مداخله پزشکی ندارد.

جایگزینی مواد افیونی

این مطالعه شامل یک بررسی سیستماتیک است که شامل ۱۷ کارآزمایی کنترل تصادفی شامل ۱۱۱۱ فرد مبتلا به سرطان و متاآنالیز شامل ۱۴ کارآزمایی کنترل تصادفی شامل ۹۲۰ فرد مبتلا به سرطان بود.

این تحقیقات محدودیتهای خاص خود را ، از جمله تنوع قابل ملاحظه در موضوعات خود ، پیچیدگی سرطان و کمبود منابع اولیه از مسکن های مورد استفاده را تأیید کرده است.

همچنین اظهار داشت که تحقیقات بیشتری لازم است.

آنی باران ، متخصص طب سوزنی و صاحب مرکز طب سوزنی نیوجرسی در نیوجرسی گفت: “من فکر می کنم که دنیای غربی نسبت به روشهای جدید درمان ، بویژه هنگام درمان درد ، خوش بین است.” بحران مواد مخدر ثروتمندان و فقیر کشور را تحت تأثیر قرار داده است. این یک اکولایزر عالی است و هیچ حد و مرزی نمی داند ، بنابراین فکر می کنم جهان نسبت به رویکردهای جدید در پزشکی بسیار پذیرنده است. به ویژه مواردی که حداقل تهاجمی و مقرون به صرفه هستند. ”

باران همچنین می گوید که طب سوزنی می تواند همان کار داروهای تسکین دهنده درد را انجام دهد.

وی گفت: “(این) فراتر از امیدبخش است و سزاوار توجه زیادی است.با وجود طب سوزنی که عوارض جانبی کمی دارند و یا کمترین عارضه تهاجمی دارند ، همیشه ارزش امتحان کردن دارد.”

کلینیک دکتر سارا کاویانی واقع شده در جهانشهر کرج آماده ارائه خدمات طب سوزنی به شهروندان و بیماران ساکن استان البرز و شهر کرج می باشد.