منوی دسته بندی
کاربردهای درمان پی آر پی چیست؟

کاربردهای درمان پی آر پی چیست؟

فواید پی آر پی تراپی

PRP درمانی چیست؟

درمان پی آر پی درمانی است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت به بافت ها تزریق می شود تا به بدن در بهبود آسیب ها از جمله روش های جراحی کمک کند.

با درمان PRP، پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود بیمار استخراج می شود. این ماده با چرخاندن نمونه ها در سانتریفیوژ از خون استخراج می شود. این امر اجزای جامد خون از جمله گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها را از پلاسمای مایع جدا می کند. سپس پلاکت ها از بقیه سلول های خونی جدا گردیده و با پلاسما ترکیب می شوند.

پلاکت ها از خون برداشت می شوند زیرا با استفاده از فاکتورهای رشدی که در بازسازی سلول ها نقش دارند، به بهبودی کمک می کنند. بر این اساس، افزودن پی آر پی به نواحی آسیب دیده می تواند به افزایش توانایی بدن برای التیام کمک کند.

فواید درمان پی آر پی

کاربردهای درمان پی آر پی

کمک به بهبود یک مزیت قابل توجه درمان PRP است، اما این تنها مزیت نیست. در اینجا تنها چند مورد از مزایا و کاربردهای متعدد درمان پی آر پی آورده شده است.

سرعت در بازسازی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به بافت آسیب دیده، خواص بازسازی سلول ها را برای بهبود سرعت می بخشد. هنگامی که با جراحی ترکیب می‌شود، PRP در محل‌های برش، نزدیک بخیه‌ها و زیر پوست تزریق می‌شود تا به بافت‌ها کمک کند تا سریع‌تر و با نتایج بهتری بهبود پیدا کنند.

کاهش جای زخم

یکی دیگر از مزایای PRP درمانی کاهش جای زخم است. این به ویژه برای کسانی که تحت عمل جراحی لیفت صورت قرار می‌گیرند مفید است و می‌خواهند ظاهر زخم‌های قابل مشاهده را به حداقل برسانند.

بازیابی سریعتر

درمان PRP تعداد پلاکت‌ها را در بافت‌ها افزایش می‌دهد که می‌تواند به سرعت و بهبودی سریع‌تر پس از جراحی کمک کند.

کاهش تورم

ترکیب درمان PRP با جراحی می تواند به کاهش تورم کمک کند و به بیماران این امکان را می دهد که نتایج درمان خود را زودتر ببینند.

از دست دادن خون کمتر

از آنجایی که درمان با پی آر پی تعداد پلاکت های موجود در محل های تزریق را افزایش می دهد، بسیاری از بیمارانی که درمان با پی آر پی را انجام می دهند از دست دادن خون کمتری را تجربه می کنند.

کاهش کبودی

کبودی ناشی از آسیب به عروق خونی داخل پوست است. رگ های خونی آسیب دیده اساساً در بافت ها خونریزی می کنند و باعث ایجاد رنگ بنفش مشخص در کبودی می شوند. درمان PRP با افزایش فاکتورهای لخته شدن خون و کاهش از دست دادن خون ، به کاهش میزان و شدت کبودی کمک می کند.

بهبود بافت پوست

بسیاری از بیمارانی که درمان PRP را همراه با جراحی لیفت صورت انجام می دهند، متوجه بهبود بافت پوست می شوند. بسیاری از مراجعین پوست صاف تر و سفت تر و حجم پوست بهبود یافته را می بینند.

برای دریافت مشاوره درمان پی آر پی برنامه ریزی کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی پی آر پی یا اطلاع از اینکه کدام روش های درمانی برای شما مناسب است، از شما دعوت می کنیم تا با دکتر سارا کاویانی مشورت کنید. کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی واقع شده در کرج آمادگی ارائه خدمات PRP به ورزشکاران آسیب دیده و سایر عزیزان با آسیبهای آرتروز ، حاد ، درمان ACL پاره شده و برای درمان آسیب های تاندون را دارد. لطفا جهت رزرو و دریافت نوبت مشاوره و مراجعه با شماره ۰۹۰۱۴۷۹۱۶۰۰ تماس و هماهنگی فرمایید .

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button