منوی دسته بندی
طب سوزنی ناباروری

طب سوزنی ناباروری

طب سوزنی ناباروری

طبق آمارها ۲۰% جمعیت کشور از ناباروری رنج می برند. طبق تعریف اگر زوجین بعد از یک سال اقدام برای بچه دار شدن موفقیتی بدست نیاورند دچار ناباروری هستند. ناباروری دلایل زیادی دارد. ناباروری آقایان بیشتر به دلیل واریکوسل ، کمبود تعداد اسپرم، کم تحرکی اسپرم، اختلال اندازه و مورفولوژی اسپرم ایجاد می گردد. ناباروری در زنان نیز به علل متعدد از جمله استرس زیاد، اختلالات هورمونی زنان در مغز ، غده فوق کلیه و تخمدان‌ها صورت می پذیرد.

آیا طب سوزنی می تواند ناباروری را درمان کند؟

طب سوزنی نوعی درمان جایگزین و اصالتاً چینی است ، اما اکنون در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. طب سوزنی ممکن است برای افرادی که ناباروری را تجربه می کنند مزایایی به همراه داشته باشد ، بویژه زمانی که با پزشکی نوین همراه و ترکیب گردد. ترکیب طب سنتی، طب سوزنی ، ماساژ، روانشناسی و درمان دارویی در کنار کارهای تخصصی زنان و نازایی قدرت درمان را بسیار بالا می‌برد.

طب سوزنی می تواند در موارد زیر در ارتباط با درمان ناباروری کمک نماید:

  • از بین بردن استرس
  • تنظیم عدم تعادل هورمونی
  • افزایش جریان خون ورودی به رحم و تخمدان ها

پژوهش ها درباره طب سوزنی ناباروری چه می گویند ؟

طب سوزنی و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

طبق گزارش محققین و منابع معتبر و بررسی و تحلیل داده های آزمایشات کنترل شده و تصادفی چندگانه ، شواهدی یافته شده است که نشان می دهد حین استفاده از طب سوزنی ، قاعدگی و تخمک گذاری در خانمهایی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند ، بهبود می یابد. همچنین استفاده از طب سوزنی در کنار استفاده از داروهای هورمونی ، سطح کمی هورمونها را نیز بهبود می بخشد.

طب سوزنی و درمان واریکوسل

همچنین تحقیقی دیگر در مردان مبتلا به واریکوسل که یکی از انواع شایع ناباروری مردان است ، به دنبال استفاده از طب سوزنی در درمان ناباروری مردان بوده است. بیماری واریکوسل همان واریسی شدن عروق بیضه است و حدود ۱۰% از مردان به واریکوسل مبتلا هستند و این عارضه، بیشترین علت ناباروری در آقایان است. طب سوزنی با مدیریت عروق باعث درمان واریکوسل می شود و احتمال بازگشت واریکوسل بعد از انجام طب سوزنی بسیار کمتر از جراحی است. نتایج این مطالعه نشان داد که طب سوزنی در کنار استفاده از داروهای گیاهی و سایر اشکال طب سنتی می تواند به کاهش درجه حرارت اسکروتوم کمک کند.

طب سوزنی و درمان استرس

برنامه ها و درمان های ناباروری می تواند استرس زا باشند. استرس مزمن می تواند بر پیامدهای بارداری تأثیر منفی بگذارد. طب سوزنی می تواند کمک نماید تا استرس را کاهش پیدا کرده که به نوبه خود می تواند نتایج بارداری را بهبود بخشد.

چه انتظاری از طب سوزنی ناباروری دارم ؟

هنگام مراجعه به کلینیک طب سوزنی بایستی چه انتظاری داشته باشیم؟

متخصص طب سوزنی شما باید دارای مجوزهای معتبر و کافی از مراجع قانونی باشد. متخصص طب سوزنی از سوزنی هایی استفاده می کند که به آرامی در بدن وارد می شوند. نقاط طب سوزنی مناطقی از بدن هستند که اعتقاد بر این است که می توان جریان انرژی بدن یا چی (Qi) را تحریک نماید. تصور می شود تحریک چی باعث بروز علایم بهبودی می گردد.

توجه داشته باشید حین استفاده از سوزن های یکبار مصرف برای درمان مجاز طب سوزنی ، موارد زیر رعایت گردد:

  • از استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد.
  • دسته دار باشد.
  • استریل باشد.
  • فقط یک بار استفاده گردد.

آمادگی برای طب سوزنی

متخصص طب سوزنی مجاز در محیطی کاملاً تمیز و با رعایت تمام مقررات مربوط به سوزن ها فعالیت خواهد کرد.

در اولین مراجعه پزشک متخصص طب سوزنی شما یک ارزیابی کلی را انجام خواهد داد و در مورد پرونده و علائم پزشکی شما سؤال می کند. آنها سؤالات بیشتری از آنچه انتظار دارید از شما خواهند پرسید و به نظر می رسد که برخی از آنها با باروری ارتباطی ندارند. با ایشان درباره هرگونه آزمایش خون یا آزمایشهای پزشکی مرتبط با ناباروری شما انجام شده است صحبت نمایید. نتایج حاصل از این گفتگو و آزمایشات با تعیین برنامه درمانی شما در نظر گرفته خواهد شد. همچنین درباره تعداد جلسات حضور که شما نیاز دارید نیز بحث صورت خواهد پذیرفت.

اگر لقاح آزمایشگاهی یا هر نوع دیگری از فناوری باروری را تجربه می کنید ، بهتر است متخصص طب سوزنی و پزشک شما درمان را با هم هماهنگ و ترکیب نمایند.

ممکن است از شما خواسته شود که در طول زمان طب سوزنی ، لباس راحت بپوشید و جواهرات خود را خارج نمایید. همچنین بعضی از متخصصین طب سوزنی ممکن است از شما بخواهند که از خوردن یا نوشیدن هر چیزی که باعث لکه دار شدن زبان یا دهان شما شود خودداری کنید .

سوزن های مورد استفاده برای درمان تقریبا به اندازه موهای نازک و بسیار انعطاف پذیر هستند. در طول زمان درمان ، شما ممکن است بسیار آرام بوده یا بخوابید. گاهی اوقات در اولین درمان ممکن است سرگیجه یا حالت تهوع ایجاد گردد.

عوارض طب سوزنی ناباروری

انتخاب متخصص طب سوزنی با تجربه و مجرب ، بهترین روش برای کاهش خطر ابتلا به عوارض است. بحث در مورد تاریخچه و پرونده کامل پزشکی بیمار نیز بسیار مهم است. این موارد شامل نگرانی های پزشکی است که مربوط به ناباروری نیست. برخی شرایط مانند اختلالات خونریزی ممکن است خطر عوارض را افزایش دهد.

یک پزشک معتبر فقط از سوزن های یکبار مصرف و استریل استفاده خواهد کرد و این باعث کاهش خطر عفونت می شود.

همچنین ممکن است که پزشک سوزن را خیلی فرو کند ، اما احتمال وجود صدمه کمی وجود دارد.

قبل از ترک مطب مطمئن شوید که همه سوزن ها برداشته شده اند.

جمع بندی طب سوزنی ناباروری

جمع بندی طب سوزنی ناباروری

طب سوزنی می تواند به درمان نازایی و ناباروری کمک نماید. ترکیب طب سوزنی ، ماساژ، روانشناسی و درمان پزشکی نوین قدرت درمان را بسیار بالا می‌برد و چندین علت از علل ذکر شده در بالا ، با این روش‌ها قابل درمان هستند. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد طب سوزنی هستید ، با پزشک و متخصص طب سوزنی خود مشورت نمایید. آنها می توانند به شما کمک نمایند تا تعیین کنید که آیا شما کاندیدای خوبی برای این نوع از درمان هستید یا خیر.

کلینیک طب سوزنی کرج

کلینیک دکتر سارا کاویانی واقع در جهانشهر کرج آمادگی ارائه خدمات طب سوزنی با رعایت تمامی پروتوکلهای بهداشتی به شما عزیزان را دارد . برای دریافت مشاوره و رزرو وقت قبلی با شماره ۰۹۱۰۴۷۹۱۶۰۰ تماس گرفته و همکاران ما در کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود و زمان مناسب را برای شما در نظر خواهند گرفت.

 

مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می گردد:

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button