منوی دسته بندی
درمان ریگنوکین چیست ؟

درمان ریگنوکین چیست ؟

درمان ریگنوکین چیست ؟

درمان ریگنوکین چیست و آیا موثر است؟

درمان ریگنوکین یا Regenokine ، یک درمان ضد التهابی برای درد و التهاب مفصل است. این روش پروتئین های مفیدی را که از خون شما جمع می شود به مفاصل آسیب دیده تزریق می کند.

این درمان توسط دکتر پیتر وهلینگ ، جراح ستون فقرات آلمانی توسعه یافته و برای استفاده در آلمان تأیید شده است. بسیاری از ورزشکاران برجسته ، از جمله الکس رودریگز و کوبی برایانت ، برای درمان ریگنوکین به آلمان سفر کرده اند و گزارش دادند که این درمان ، درد را تسکین می دهد.

اگرچه Regenokine هنوز توسط سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) تأیید نشده است ، اما در برخی مراکز پزشکی در ایالات متحده که دارای مجوز هستند ، از این درمان استفاده می شود.

ریگنوکین مانند پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است که از فرآورده های خونی شما برای کمک به بازسازی بافت در ناحیه آسیب دیده استفاده می کند.

در این مقاله ، ما بررسی خواهیم کرد که روش Regenokine چگونه است و تفاوت آن با PRP و میزان تأثیر آن در تسکین درد چیست.

ریگنوکین چیست؟

ریگنوکین چیست؟

دکتر وهلینگ در توسعه اولیه ریگنوکین ، اسبهای عرب را که دچار آسیب دیدگی مفصل شده بودند ، با موفقیت درمان کرد. فرمول وهلینگ پس از ادامه تحقیقات با انسان ، در سال ۲۰۰۳ توسط معادل آلمانی FDA برای استفاده انسانی تأیید شد.

این روش پروتئین های موجود در خون را که با التهاب مقابله می کنند و باعث بازسازی بافت آسیب دیده می شوند متمرکز می کند. سپس سرم فرآوری شده مجدداً به مفصل آسیب دیده تزریق می شود. سرم فاقد گلبول قرمز یا گلبول سفید است که باعث تحریک شود.

به سرم همچنین ممکن است سرم شرطی شده اتولوگ یا ACS نیز گفته شود.

روش ریگنوکین شامل چه مواردی است؟

قبل از عمل ، یک متخصص Regenokine با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی اولیه شما کار خواهد کرد تا تعیین کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش درمان غیر جراحی هستید. آنها با بررسی استاندارد خون و تصویربرداری از اسکن آسیب شما ، تصمیم خود را خواهند گرفت.

در اینجا آنچه انتظار می رود طی این روش انجام شود:

۱- خون شما گرفته خواهد شد – یک پزشک حدود ۲ اونس خون از بازوی شما خارج می کند. این فقط چند دقیقه طول می کشد.

۲- خون شما پردازش می شود – دمای نمونه خون شما تا ۲۸ ساعت در یک محیط عقیم کمی افزایش می یابد. سپس در سانتریفیوژ قرار می گیرد تا:

  • فرآورده های خونی را جدا کنید
  • پروتئین های ضد التهاب را متمرکز کنید
  • یک سرم بدون سلول ایجاد کنید

۳- بسته به شرایط شما ، پروتئین های دیگری ممکن است به سرم اضافه شوند.

به گفته دکتر ژانا وهلینگ ، متخصص ارتوپدی و تروما که با پدرش در کلینیک Regenokine در دوسلدورف آلمان کار می کند ، “مواد اضافه شده در سرم شامل پروتئین های نوترکیبی مانند IL-1 Ra ، داروهای بی حسی موضعی یا کورتیزون با دوز پایین است.”

۴- سپس نمونه تیمار شده منجمد شده و برای تزریق در سرنگ قرار می گیرد.

۵- خون شما مجدداً به مفصل آسیب دیده تزریق می شود

۶- روند تزریق مجدد چند دقیقه طول می کشد. پیتر وهلینگ اخیراً به جای تزریق روزانه به مدت ۴ یا ۵ روز ، تکنیکی را برای یک تزریق معرفی کرده است.

۷- پزشک ممکن است از سونوگرافی به عنوان کمک تصویربرداری برای قرارگیری دقیق محل تزریق استفاده کند.

۸- اگر سرم باقی مانده باشد ، می تواند برای استفاده در آینده منجمد شود.

۹- به دنبال این تزریق هیچ استراحتی لازم نیست. شما می توانید بلافاصله پس از تزریق مجدد فعالیت خود را از سر بگیرید.

ریگنوکین چگونه عمل می کند؟

طبق گفته پیتر وهلینگ ، سرم ریگنوکین تحت درمان تا ۱۰ هزار برابر غلظت طبیعی پروتئین ضد التهاب دارد. این پروتئین ، معروف به آنتاگونیست گیرنده اینترلوکین -۱ (IL-1 Ra) ، انسولوکین ۱ را که باعث التهاب آن می شود ، مسدود می کند.

دکتر کریستوفر ایوانز ، رئیس مرکز تحقیقات پزشکی توانبخشی در کلینیک مایو ، اینگونه توضیح داد: “اینترلوکین بد” ، اینترلوکین ۱ ، با یک گیرنده خاص در سطح سلول ترکیب می شود که به آن پاسخ می دهد. آنجا اسکله می کند و بعد از آن ، همه چیز بد اتفاق می افتد. ”

ایوانز ادامه داد: “اینترلوکین خوب ، ماده آنتاگونیست گیرنده اینترلوکین ۱ است. این گیرنده (سلول) را مسدود می کند. سلول اینترلوکین -۱ را نمی بیند ، زیرا مسدود شده است و بنابراین ، اتفاقات بد رخ نمی دهد. ”

همچنین تصور می شود که IL-1 Ra همچنین می تواند موادی را که منجر به تجزیه غضروف و بافت و آرتروز می شوند ، خنثی کند.

آیا ریگنوکین موثر است؟

آیا ریگنوکین موثر است؟

مطالعات ریگنوکین نشان می دهد که در بیشتر افراد ، اما نه همه ، موثر است.

در مطالب کلینیک وهلینگ آمده است که آنها درمان Regenokine را در صورت بهبود ۵۰ درصدی درد یا عملکرد بیمار ، موفقیت آمیز می دانند. آنها از پرسشنامه استاندارد برای افرادی که این روش درمانی را استفاده می کنند تا تأثیر آن را ارزیابی کنند.

این کلینیک تخمین می زند که حدود ۷۵ درصد از افراد مبتلا به آرتروز زانو در مرحله میانی و درد در درمان موفقیت خواهند یافت.

پزشکان آمریکایی دارای مجوز استفاده از Regenokine نیز موفقیت مشابهی دارند. نشان داده شده است که نیاز به تعویض مفصل زانو را به تعویق می اندازد یا در برخی از افراد نیازی به تعویض مفصل ندارد.

چرا ریگنوکین برای همه عمل نمی کند؟

ما از ایوانز ، که در اوایل تحقیقات خود با پیتر وهلینگ کار می کرد ، پرسیدیم که چرا Regenokine برای اکثر مردم کار می کند اما برای همه مفید نیست. آنچه او گفت:

“آرتروز یک بیماری همگن نیست. انواع مختلفی دارد و احتمال دارد انواع مختلفی وجود داشته باشد که بعضی از آنها پاسخ می دهند و برخی دیگر نه. دکتر وهلینگ با استفاده از اجزای مختلف DNA بیمار الگوریتمی برای این کار ایجاد کرد. پیش بینی می شد افرادی که توالی DNA مشخصی دارند پاسخ دهندگان بهتری باشند. ”

دکتر توماس بوچیت ، مدیر درمان های ترمیمی درد در دانشگاه دوک – یکی از سه سایت در ایالات متحده که مجوز استفاده از سرم تولید شده توسط وهلینگ را دارند – همچنین اشاره کرد ، “ما بهترین نتایج را برای افرادی که آرتروز خفیف تا متوسط دارند ، نه استخوان روی استخوان دارند دست پیدا کرده ایم . ”

 

–> مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می گردد:

 

آنچه مطالعات می گوید

مطالعات کمی در مورد درمان Regenokine ، همچنین به عنوان سرم شرطی شده اتولوگ (ACS) ، برای درد مفصل بررسی شده است. برخی آن را با سایر روش های درمانی مقایسه می کنند. مطالعات دیگر در مورد مفاصل خاص است.

در اینجا چند مطالعه اخیر وجود دارد:

  • یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ بر روی ۱۲۳ فرد مبتلا به آرتروز ، درمان ACS و PRP را مقایسه کرد. این مطالعه نشان داد که درمان ACS موثر و “از نظر بیوشیمیایی برتر از PRP” است. در افرادی که ACS دریافت کرده اند کاهش درد و بهبود عملکرد آنها به طور قابل توجهی بهتر از افرادی است که PRP داشتند.
  • یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۸ از ۲۸ فرد مبتلا به آرتروز زانو یا مفصل ران نشان داد که درمان ACS “کاهش سریع درد” و افزایش دامنه حرکتی را ایجاد می کند.
  • منبع معتبر داروی ضد درد احیا کننده ، ریگنوکین را با سایر درمان های احیا مقایسه می کند. این گزارش گزارش می دهد که ACS “درد و آسیب مفصلی در آرتروز را کاهش می دهد.”
  • یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷ از ۴۷ نفر مبتلا به ضایعات مینیسک تحت درمان نشان داد که ACS پس از ۶ ماه بهبودهای ساختاری قابل توجهی ایجاد می کند. در نتیجه ، در ۸۳ درصد موارد از جراحی جلوگیری شد.
  • یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۵ از ۱۱۸ زانویی که با ACS تحت درمان قرار گرفتند ، بهبود سریعی در درد در طی ۲ سال مطالعه یافت. در طول مطالعه فقط یک نفر جایگزین زانو شد.

چند نفر تحت درمان ریگنوکین قرار گرفته اند؟

به گفته جانا وهلینگ ، “برنامه Regenokine تقریباً ۱۰ سال است که مورد استفاده بالینی قرار دارد و تخمین زده می شود ۲۰،۰۰۰ بیمار در سراسر جهان تحت درمان قرار گرفته باشند.”

وی گفت ، اولین نسل ریگنوکین ، به نام ارتوکین ، برای درمان بیش از ۱۰۰۰۰۰ بیمار استفاده شد.

بازسازی غضروف چطور؟

همانطور که ایوانز گفت ، بازسازی غضروف برای افرادی که با آرتروز کار می کنند جام مقدس است. آیا Regenokine می تواند غضروف را دوباره تولید کند؟ این سوالی است که توسط پیتر وهلینگ و آزمایشگاه وی تحقیق شده است.

هنگامی که از جانا وهلینگ در مورد بازسازی غضروف سوال شد ، پاسخ داد: “در واقع ، ما اثبات علمی روشنی برای بازسازی عضلات و تاندون تحت ACS داریم. علائم محافظت از غضروف و همچنین بازسازی ، در آزمایشات حیوانات و همچنین در کاربردهای بالینی انسان وجود دارد. ”

“اما اثبات بازسازی غضروف در مطالعات بالینی بسیار دشوار است.”

چه تفاوتی بین Regenokine و PRP درمانی وجود دارد؟

PRP درمانی خون شما را می گیرد ، آن را پردازش می کند تا غلظت پلاکت ها افزایش یابد و سپس مجدداً به یک منطقه آسیب دیده تزریق می شود.

خون شما از طریق سانتریفیوژ عبور داده می شود تا پلاکت ها را متمرکز کند ، اما فیلتر نمی شود. تصور می شود که غلظت بالاتر پلاکت ها با آزادسازی فاکتورهای رشد لازم به بهبودی منطقه کمک می کند.

درمان PRP نیز هنوز توسط FDA تأیید نشده است و معمولاً تحت پوشش بیمه نیست . با این حال ، اغلب در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی استفاده می شود.

مطالعات نشان می دهد که PRP می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. بنیاد آرتروز یادآوری می کند که نتیجه بخشی PRP ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد. این بنیاد اظهار داشت: “این از تزریق اسید هیالورونیک یا کورتیکواستروئید بهتر بوده و گاهی اوقات نیز بیشتر بوده است.”

دکتر لورا تیمرمن ، جراح ارتوپدی اینگونه بیان کرد: PRP “یک چیز خوب است که ابتدا امتحان کنید. اما Regenokine شانس بیشتری برای بهتر شدن بیمار دارد.”

Regenokine از یک رژیم پردازش استاندارد استفاده می کند . مانند Regenokine ، PRP یک روش درمانی بیولوژیکی است. جانا وهلینگ می گوید ، اما Regenokine دارای یک رژیم پردازش استاندارد است و هیچ تفاوتی در فرمول بندی ندارد.

در مقابل ، PRP بصورت جداگانه و با روشهای مختلف تهیه می شود. این امر مقایسه روشهای درمانی در مطالعات علمی را دشوار می کند زیرا فرمول بندی PRP متفاوت است.

Regenokine سلولهای خونی و سایر مواد احتمالی التهابی را از بین می برد . برخلاف Regenokine ، PRP فاقد سلول است. به گفته دکتر توماس بوچیت ، در مرکز پزشکی ترجمه درد دانشگاه ، این دارو حاوی گلبولهای سفید و سایر قسمتهای خون است که هنگام تزریق ممکن است باعث التهاب و درد شود. در مقابل ، Regenokine تصفیه می شود.

آیا ریگنوکین بی خطر است؟

به گفته بسیاری از کارشناسان ، ایمنی Regenokine زیر سوال نیست. همانطور که کارشناسان Mayans Clinic’s Evans  میگویند: “اولین چیزی که باید بدانید این است که ایمن است. این را می توان قاطعانه گفت. ”

هیچ گزارشی از اثرات سوء در مطالعات ریگنوکین وجود ندارد.

تأیید FDA برای استفاده از ریگنوکین در ایالات متحده لازم است ، زیرا تزریق مجدد نمونه خون تحت درمان شما یک دارو محسوب می شود.

تأیید FDA برای حمایت از تحقیقات به طیف گسترده ای از مطالعات و میلیون ها دلار نیاز دارد.

درمان ریگنوکین چه مدت طول می کشد؟

این که آیا احتیاج به تکرار Regenokine است ، به تناسب و شدت شرایط شما متفاوت است. پیتر ولینگ تخمین می زند که تسکین آرتروز زانو و مفصل ران ممکن است بین ۱ تا ۵ سال طول بکشد.

پیتر وهلینگ می گوید ، افرادی که به درمان واکنش خوبی نشان می دهند معمولاً آن را هر ۲ تا ۴ سال تکرار می کنند.

جمع بندی

ریگنوکین درمانی برای درد و التهاب مفصل است. این روش خون شما را پردازش می کند تا پروتئین های مفید را متمرکز کند و سپس خون درمان شده را به منطقه آسیب دیده تزریق می کند.

ریگنوکین فرمولاسیون قوی تری نسبت به درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است و عملکرد آن بهتر و برای یک دوره بسیار طولانی تر از PRP است.

Regenokine برای استفاده در آلمان تأیید شده است ، جایی که توسط دکتر پیتر وهلینگ ساخته شده است ، اما هنوز در ایالات متحده تأیید FDA ندارد. در سه سایت در ایالات متحده که دارای مجوز از Wehling هستند ، از این برچسب استفاده می شود.

برای تأیید اثر Regenokine و به دست آوردن تأیید FDA ، به مطالعات بیشتری نیاز است.

طبق مطالعات بالینی و متخصصان پزشکی ، درمان ایمن و موثر است. اشکال این است که Regenokine یک درمان گران قیمت است که باید از جیب مردم پرداخت شود.

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button