منوی دسته بندی
کربوکسی تراپی: کاربردها ، مزایا و عوارض جانبی آن چیست؟

کربوکسی تراپی: کاربردها ، مزایا و عوارض جانبی آن چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به زیر سطح پوست با یک سوزن ظریف است. ایده این است که تزریق دی اکسید کربن باعث می شود بدن شما فکر کند که کمبود اکسیژن در آن ناحیه وجود دارد و با افزایش جریان خون به آن قسمت از بدن و همچنین گشاد شدن رگ های خونی پاسخ می دهد.

این درمان برای کاهش سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان بخشی از درمان برای بهبود زخم استفاده شود. دی اکسید کربن باعث ورود اکسیژن اضافی به ناحیه مورد تزریق می شود و رگ های خونی را گشاد و جریان و گردش خون را افزایش می دهد تا ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد.

این مقاله به بررسی مزایا، عوارض جانبی و نتایجی می‌پردازد که می‌توان از کربوکسی تراپی به دست آورد. شما همچنین یاد خواهید گرفت که در طول یک جلسه درمانی چه انتظاراتی داشته باشید.

کاربرد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت، حلقه های تیره زیر چشم و ترک های پوستی استفاده می شود. افرادی که تحت این روش قرار می گیرند در موارد زیر پیشرفت می کنند:

  • جریان گردش خون
  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک

همچنین به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند.

علاوه بر این، می تواند با افزایش جریان خون به پلک، به کاهش سیاهی زیر چشم کمک کند. برخی از پزشکان همچنین از این روش درمانی برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده‌اند.

برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب به روش های تهاجمی تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

کربوکسی تراپی در موارد زیر قابل استفاده است:

  • صورت
  • پلک ها
  • گردن
  • معده
  • بازوها
  • پاها
  • باسن

کربوکسی تراپی زیر چشم

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

یکی از مزایای کربوکسی تراپی کاهش سلولیت یا چربی زیر پوست است که به آن ظاهری توده‌دار می‌دهد. این درمان همچنین می‌تواند برای کمک به تراشیدگی بدن با از بین بردن چربی اضافی در نواحی خاص استفاده شود. تزریق دی اکسید کربن به این نواحی باعث کاهش تعداد سلول های چربی و سفت شدن پوست می شود. کربوکسی تراپی اغلب همراه با لیپوساکشن برای کانتورینگ بدن (از بین بردن پوست و چربی اضافی از بدن) استفاده می شود.

کربوکسی تراپی همچنین می تواند ظاهر ترک های پوستی را کاهش دهد. تزریق دی اکسید کربن سلول‌هایی به نام فیبروبلاست‌ها را تحریک می‌کند که کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می‌سازند. این مواد اندازه ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهند و می‌توانند به محو شدن آن‌ها کمک کنند، بنابراین بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت دارند.

کربوکسی تراپی می تواند سیاهی زیر چشم را درمان کند، که اغلب زمانی رخ می دهد که خون در زیر پلک پایین جمع شود. تزریق گاز با تحریک رشد رگ های خونی جدید و گشاد کردن عروق خونی موجود، گردش خون را بهبود می بخشد.

کربوکسی تراپی همچنین با درمان های دیگر برای کمک به بهبود زخم های مزمنی که ممکن است با بیماری هایی مانند دیابت و بیماری شریان محیطی ایجاد شوند، استفاده می شود.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک درمان بدون درد با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است. هنگامی که گاز به زیر پوست شما تزریق می شود، ممکن است احساس “فشار” کنید. در برخی موارد، کبودی ممکن است در ناحیه تزریق ایجاد شود، اما معمولاً کمتر از یک هفته طول می‌کشد.

پس از یک جلسه کربوکسی تراپی، پوست شما ممکن است احساس گرما، خارش و یا سوزن سوزن شدن داشته باشد، زیرا گردش خون افزایش می یابد و گاز شروع به عمل می کند. این می تواند تا ۲۴ ساعت پس از درمان ادامه یابد. ناحیه تزریق شده نیز ممکن است پف کرده باشد (مخصوصاً زیر چشم)، اما در عرض چند روز بهبود می یابد زیرا بدن شما گاز را جذب می کند.

چه چیزی در طول یک جلسه انتظار می رود؟

به طور معمول، هیچ آمادگی خاصی قبل از جلسه کربوکسی تراپی مورد نیاز نیست. در طول درمان، پزشک یک سوزن کوچک را زیر پوست شما وارد می کند و مقدار کمی گاز را که از دستگاهی به نام تنظیم کننده جریان خارج می شود، تزریق می کند.

زمان درمان بسته به ناحیه تحت درمان متغیر است. جلسات معمولا بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه است و یک یا دو بار در هفته انجام می شود.

کربوکسی تراپی سلولیت و چربی اضافی

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

ویژگی های این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. اما مکانیک این روش بیشتر یکسان است.

یک مخزن گاز دی اکسید کربن به یک تنظیم کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان جریان گاز از مخزن را تنظیم می کند.

گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریلی که دارای یک فیلتر در انتهای آن است، ساطع می شود.

فیلتر هر گونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن می گیرد. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک گاز زیر پوست را از طریق سوزن تزریق می کند.

این روش تقریباً کاملاً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را روی محل تزریق می مالند. با وجود فقدان درد، برخی افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی می کنند.

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً تنها ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

موارد منع مصرف کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای همه ایمن نیست. اگر یکی از موارد زیر را دارید از این درمان خودداری کنید:

  • در حال حاضر باردار یا شیرده هستید
  • اختلالات لخته شدن خون
  • بیماری قلبی شدید
  • سکته
  • فشار خون بالا (درمان نشده)
  • عفونت فعال
  • تب
  • قانقاریا
  • نارسایی کلیه

چه نتایجی می توانم از کربوکسی تراپی انتظار داشته باشم؟

نتایج حاصل از درمان های کربوکسی تراپی فوری نیست و برای همیشه دوام نخواهد داشت. بسته به ناحیه ای از بدن که تحت درمان قرار می گیرد، بین شش تا هشت جلسه درمان طول می کشد تا متوجه تفاوت در شکل بدن خود شوید. برای شرایطی مانند آلوپسی یا بهبود زخم، ممکن است ۱۵ تا ۳۰ جلسه طول بکشد تا تغییرات مثبت نشان داده شود.

درمان های کربوکسی تراپی باید هر سه تا شش ماه تکرار شود تا نتایج شما حفظ شود.

جمع بندی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی است که شامل تزریق مقدار کمی گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. می توان از آن برای درمان ترک های پوستی، سیاهی زیر چشم، سلولیت و چربی اضافی در نواحی خاصی از بدن استفاده کرد.

کربوکسی تراپی یک روش نسبتا ایمن با حداقل عوارض جانبی است. با این حال، چندین درمان برای نتایج قابل توجه مورد نیاز است. بهبودها موقتی هستند و برای حفظ نتایج باید هر سه تا شش ماه یکبار درمان تکرار شود.l

کربوکسی تراپی روشی نسبتاً بدون درد برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علائم کشش ناخواسته و سایر تغییرات زیبایی است. در حالی که این روش خیلی وقت گیر نیست، اما بایستی به هزینه های آن توجه داشت، به خصوص اینکه برای دیدن نتایج ممکن است چندین هفته درمان، یک یا دو بار در هفته طول بکشد. با یک متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید تا ببینید آیا کاندید مناسبی برای کربوکسی تراپی هستید یا خیر.

کلینیک کربوکسی تراپی در کرج

کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی واقع شده در کرج آمادگی ارائه خدمات کربوکسی تراپی به شما عزیزان را دارد. لطفا جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو و دریافت نوبت و مراجعه با شماره ۰۹۰۱۴۷۹۱۶۰۰ هماهنگ فرمایید.

 

مطالعه مطالب زیر نیز به شما توصیه می گردد:

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button