منوی دسته بندی
پنج راهکار آسان برای کاهش کمر درد در دوران بارداری

پنج راهکار آسان برای کاهش کمر درد در دوران بارداری

پنج راهکار آسان برای کاهش کمر درد در دوران بارداری

بارداری با تغییرات و چالش های جسمی زیادی همراه است که شما باید یاد بگیرید که آنها را مدیریت کنید. خوشبختانه تقریباً برای همه موارد یک راه حل وجود دارد. یکی از مشکلات رایج در دوران بارداری ، کمردرد است که می تواند ناتوان کننده باشد و با استفاده از سری ورزش و ترفند های آسان در منزل و درنهایت ورزش درمانی قابل حل است. برای تجربه کمردرد در دوران بارداری ، در اینجا پنج راه حل آسان آورده شده است که می تواند باعث کاهش ناراحتی شود.

۱- تمرینات

  • صاف بنشینید و کمرتان را قوس ندهید. در این وضعیت یک دقیقه بمانید و از طریق بینی دم و از طریق دهان بازدم کنید.
  • با دست و زانو روی زمین روی تشک یوگا بنشینید و به سمت عقب کشیده شوید. به آرامی ، در حالی که لگن را روی زمین نگه داشته اید ، سینه و بالا تنه را حرکت دهید . این را برای ۵ ثانیه نگه دارید و سپس تکرار کنید.
  • برای کمرتان از دیواری برای حمایت از خود استفاده کنید و در مقابل آن بایستید. مطمئن شوید که دیوار را با کف دست گرفته و پشت خود را کاملا صاف نگه داشته اید. یک حرکت داخل و خارج را تکرار کنید.

تصویر زیر کشش چهار پا گربه را نشان می دهد که برای کمردرد بسیار مناسب است.

تمرینات کاهش کمر درد

۲. مدیتیشن و یوگای قبل از زایمان:

اگر مدیتیشن و یوگا مورد علاقه شماست ، در اینترنت به دینال باشگاه و کلینیک یوگا با تمرینات ویژه برای زنان باردار نزدیک به محل زندگی خود باشید.

مدیتیشن و یوگای قبل از زایمان

۳. حرکات کششی:

علاوه بر تمریناتی که در بالا ذکر شد ، باید کمرتان را نیز صاف کنید. وقتی مدت طولانی در همان وضعیت می نشینید ، کمرتان بی حس می شود. بایستید و پشت خود را به آرامی به جلو و عقب کش دهید.

حرکات کششی

۴. خوابیدن به پهلو:

اگر زیاد به پشت دراز می کشید ، احتمالاً با استفاده از بالش بارداری احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. با بالش نیز سعی کنید به پهلو دراز بکشید .

خوابیدن به پهلو

۵. استفاده از کمربند بارداری:

کمربندهای بارداری وجود دارد که شکم و پشت شما را پشتیبانی می کند. یک کمربند بارداری انعطاف پذیر تهیه کنید که دور شکم و باسن شما را بپوشاند و از شما پشتیبانی کند. کمربند زیر شکم شما می رود ، شکم شما را نگه می دارد و در پشت متصل می شود. این خصوصاً برای خانمهایی که باسن بزرگی دارند بسیار مفید است.

استفاده از کمربند بارداری

به غیر از انجام این موارد ، اطمینان حاصل کنید که آنچه را می خورید در نظر داشته باشید. اگر دائماً احساس درد می کنید و هیچ ورزشی به شما کمک نکرده است ، میتوانید به متخصص پزشکی ورزشی مراجعه کنید. پزشک ممکن است دارو ، تمرینات ویژه یا ورزش درمانی در دوران بارداری برای شما تجویز کند.

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button