منوی دسته بندی
طب سوزنی گوش ، درمان درد و بیماری ها

طب سوزنی گوش ، درمان درد و بیماری ها

طب سوزنی گوش

طب سوزنی گوش جهت درمان درد و بیماری ها

احتمالاً در مورد طب سوزنی سنتی شنیده اید که از سوزن های کوچک برای تحریک نقاط سراسر بدن از جمله گوش های شما استفاده می کند. اما نوع دیگری از طب سوزنی وجود دارد که به طور انحصاری روی گوش شما تمرکز می کند که به آن طب سوزنی گوش می گویند.

طب سوزنی گوش شکلی از طب جایگزین بر اساس این ایده است که گوش یک سیستم میکرو است که تمامی بدن را منعکس می‌کند و بر روی لاله گوش، قسمت بیرونی گوش نشان داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات و بیماری هایی که طب سوزنی گوش ممکن است به آنها کمک کند و نحوه امتحان کردن آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

طب سوزنی گوش چگونه عمل می کند؟

در طب سنتی چینی (TCM)، طب سوزنی بر این نظریه استوار است که سلامت شما به جریان چی (انرژی) در بدن شما بستگی دارد. این انرژی در طول مسیرهای نامرئی به نام مریدین ها که در سراسر بدن یافت می شود حرکت می کند.

به گفته TCM، مسدود شدن یا مختل شدن جریان چی می تواند تأثیر منفی بر سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد. هدف طب سوزنی بازیابی جریان چی با رفع هرگونه انسداد یا اختلال است.

طب سوزنی سنتی این کار را با هدف قرار دادن نقاطی که در سرتاسر بدن شما از جمله گوش های شما وجود دارد انجام می دهد.

مزایای طب سوزنی گوش

مزایای بالقوه طب سوزنی گوش چیست؟

افراد از طب سوزنی گوش برای مقابله با طیف وسیعی از نگرانی های سلامتی استفاده می کنند، از جمله:

  • درد مزمن، به ویژه کمردرد
  • میگرن
  • اضطراب
  • بیخوابی
  • درد سرطان و عوارض جانبی شیمی درمانی
  • کاهش وزن
  • اختلال مصرف مواد
  • افسردگی
  • مسائل گوارشی
  • آلرژی

تسکین درد با استفاده از طب سوزنی گوش

یک مرور تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ به ۱۰ مطالعه در مورد طب سوزنی گوش برای تسکین درد پرداخت. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی گوش می‌تواند در عرض ۴۸ ساعت پس از شروع درد، تسکین دهنده باشد.

بهبود اختلال مصرف مواد با استفاده از طب سوزنی گوش

همچنین شواهدی برای حمایت از استفاده از طب سوزنی گوش برای کمک به اختلال مصرف مواد وجود دارد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ نفر را در برنامه های درمانی که طب سوزنی گوش نیز دریافت کردند، مورد بررسی قرار داد.

کسانی که حداقل دو جلسه در هفته دو بار در طول درمان طب سوزنی گوش داشتند، بعد از ۳ و ۶ ماه گزارش کردند که کیفیت زندگی آنها بهبود یافته، انرژی افزایش یافته و مصرف مواد کمتر شده است.

نقاط مورد استفاده بدن برای طب سوزنی

نقاط بدن مورد استفاده در طب سوزنی

بیش از ۲۰۰ نقطه طب سوزنی در گوش وجود دارد.

در سال ۱۹۹۰، سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک لیست استاندارد از ۳۹ نقطه گوش ایجاد کرد. از این ۳۹ نقطه استاندارد، ۱۰ نقطه اصلی اغلب در درمان های طب سوزنی گوش استفاده می شود.

از یک جلسه طب سوزنی چه انتظاری باید داشته باشم؟

جلسات طب سوزنی ممکن است از ارائه دهنده ای به ارائه دهنده دیگر کمی متفاوت باشد. برخی ممکن است از ترکیبی از نقاط طب سوزنی استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در درجه اول روی نقاط برخی نقاط اصلی تمرکز کنند.

اما به طور کلی، یک پزشک با بررسی علائمی که می خواهید به آنها رسیدگی کنید، شروع می کند. آنها احتمالاً از شما چند سؤال در مورد شما خواهند پرسید:

  • عادات خوابیدن
  • مسائل پزشکی گذشته یا فعلی
  • نگرانی های سلامت روان
  • رژیم غذایی و گوارش

اگر در حال انجام طب سوزنی روی گوش خود هستید، احتمالاً جلسه را در حالت نشسته سپری خواهید کرد. اما اگر نقاط دیگری را تحریک می‌کنید، ممکن است از شما خواسته شود که روی شکم، پشت یا پهلو دراز بکشید.

سپس تمرین‌کننده بر اساس نیاز سوزن ها را وارد می‌کند. این ممکن است برای مدت کوتاهی دردناک باشد، اگرچه برخی از افراد هیچ دردی در طول جلسه احساس نمی کنند.

با قرار دادن سوزن‌ها، بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آرام می‌نشینید یا دراز می‌کشید. در نهایت سوزن ها برداشته می شوند که معمولاً بدون درد است.

آیا استفاده از طب سوزنی عوارضی دارد؟

به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه و سایر منابع معتبر، وقتی توسط یک متخصص طب سوزنی آموزش دیده و با تجربه انجام شود، طب سوزنی ایمن است.

اگر طب سوزنی به درستی انجام نشود یا سوزن ها استریل نباشند، ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی جدی باشید. متخصصان طب سوزنی دارای مجوز باید از سوزن های یکبار مصرف استفاده کنند، بنابراین دریافت طب سوزنی از یک متخصص مجاز باید خطر عوارض را به حداقل برساند.

برخی از افراد پس از یک جلسه طب سوزنی عوارض جانبی خفیفی را تجربه می کنند، مانند:

  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • درد یا حساسیت در اطراف نواحی درگیر

همچنین بهتر است از طب سوزنی اجتناب کنید اگر:

  • باردار هستند، زیرا برخی از نقاط می تواند باعث زایمان شود
  • ضربان‌ساز قلبی داشته باشید که ممکن است تحت تأثیر پالس الکتریکی خفیف قرار گیرد که گاهی اوقات با سوزن‌های طب سوزنی استفاده می‌شود.
  • داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید یا اختلال خونریزی داشته باشید

متخصص طب سوزنی

چگونه یک متخصص طب سوزنی پیدا کنم؟

اگر تصمیم گرفته اید طب سوزنی را امتحان کنید، انتخاب یک متخصص طب سوزنی واجد شرایط ضروری است. شما می توانید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بخواهید تا متخصص طب سوزنی مجرب و دارای مجوز را به شما توصیه نماید.

قبل از گرفتن قرار ملاقات با متخصص طب سوزنی ، چند سوال از او بپرسید تا مشخص شود:

  • چه مدت با مشتریان کار می کنند
  • آنها چقدر تجربه با طب سوزنی گوش دارند

اگر نگران درد یا ناراحتی هستید، به آنها اطلاع دهید. آنها ممکن است بتوانند نگرانی های شما را برطرف کنند و به شما کمک کنند قبل از اولین جلسه احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

کلینیک طب سوزنی گوش کرج

طب سوزنی در گوش یک درمان جایگزین است که ممکن است به مشکلات رایج سلامتی، از درد مزمن گرفته تا مشکلات گوارشی کمک کند. اگر علاقه مند به امتحان درمان های جایگزین هستید یا با روش های دیگر شانس زیادی نداشته اید، طب سوزنی گوش ممکن است ارزش امتحان را داشته باشد.

کلینیک دکتر سارا کاویانی واقع در جهانشهر کرج آمادگی ارائه خدمات طب سوزنی از جمله طب سوزنی گوش با رعایت تمامی پروتوکل های بهداشتی به شما عزیزان را دارد . برای رزرو وقت با شماره ۰۹۱۰۴۷۹۱۶۰۰ تماس گرفته و همکاران ما در کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود و زمان مناسب را برای شما در نظر خواهند گرفت.

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button