طب سوزنی و طب فشاری ممکن است درد مرتبط با سرطان را کاهش دهد

کاهش درد سرطان

کارشناسان می گویند طب سوزنی و طب فشاری می تواند میزان مصرف مواد افیونی را که افراد مبتلا به سرطان مصرف می کنند، کاهش دهد.

محققان می گویند طب سوزنی و طب فشاری می تواند به کاهش درد برخی از افراد مبتلا به سرطان کمک کند. آنها می افزایند که استفاده از طب سوزنی و طب فشاری نیز می تواند نیاز به تجویز مواد افیونی را برای درد سرطان کاهش دهد. همچنین خاطرنشان می‌کنند که این روش‌ها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، زیرا روی التیام کل بدن کار می‌کنند.

طب سوزنی و طب فشاری راه های موثری برای تسکین درد مرتبط با سرطان هستند.

این بر اساس یک مطالعه منبع قابل اعتماد است که در یک مجله معتبر انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعات قبلی در مورد تأثیر طب سوزنی بر درد سرطان نتایج متناقضی را نشان داده است.

این تحقیق جدید که از پایگاه‌های اطلاعاتی زیست‌پزشکی انگلیسی و چینی تهیه شده است، به بررسی کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده پرداخته است که طب سوزنی و طب فشاری را با یک «کنترل ساختگی»، درمان ضددرد یا سایر روش‌های «معمول» برای مدیریت سرطان مقایسه می‌کنند.

محققان گزارش کردند که تجزیه و تحلیل نشان داد که طب سوزنی و/یا طب فشاری به طور قابل توجهی با کاهش درد و کاهش استفاده از مسکن ها (تسکین دهنده های درد) مرتبط است، اگرچه سطح شواهد متوسط ​​بود.

محققان توصیه می‌کنند آزمایش‌های دقیق‌تری برای شناسایی اثرات روی انواع خاص سرطان و همچنین ادغام طب سوزنی و طب فشاری در مراقبت‌های بالینی برای کاهش مصرف مواد افیونی انجام شود.

جانت تامسون، متخصص طب سوزنی و گیاه‌پزشک چینی مستقر در اوکلند، کالیفرنیا می گوید: «اگر طب سوزنی به روش استانداردتری برای مدیریت درد تبدیل شود، بیماران کمتر به مواد افیونی نیاز خواهند داشت یا به دوزهای بالا نیاز نخواهند داشت. این نه تنها پتانسیل اعتیادآور مواد افیونی را کاهش می دهد، بلکه عوارض جانبی مواد افیونی مانند یبوست را کاهش می دهد، که می تواند برای بیماران واقعاً وحشیانه باشد.

طب سوزنی کاهش درد سرطان

کاهش درد سرطان با طب سوزنی

نیکول گلات، متخصص طب سوزنی مجاز و متخصص مدیریت درد مستقر در لس آنجلس، به طور مستقیم دیده است که چگونه طب سوزنی می تواند به افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

او می گوید: «پدرم در سال ۲۰۱۷ به مرحله چهار گلیوبلاستوم (سرطان مغز) مبتلا شد و در سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت. با پیشرفت سریع او، سردردهای شدیدتری داشت. پزشکان او هر مسکنی را برای او تجوزی می کردند، اما طب سوزنی تنها چیزی بود که درد او را تا حد قابل کنترلی کاهش داد.

او گفت: «اگر بیمار مجبور نباشد از داروهای ضد درد اضافی استفاده کند، ما پتانسیل عوارض جانبی یا افزودن آن را کاهش داده‌ایم. این امر به ویژه در طول درمان سرطان مهم است، زیرا بیمار معمولاً دوزهای بالایی از شیمی درمانی یا سایر داروهای خشن دریافت می کند. یافتن راه‌هایی برای دستکاری روش‌های کاهش درد بدن، از فشار بیش از حد به بدن جلوگیری می‌کند. همچنین نشان داده شده است که طب سوزنی استرس و حالت تهوع را کاهش می دهد که هر دو می توانند در طول درمان سرطان بسیار مفید باشند.

سابقه تسکین درد

طب سوزنی و طب فشاری علیرغم وجود هزاران سالی که وجود دارد، عمدتاً خارج از جریان اصلی پزشکی در ایالات متحده باقی مانده است. هر دو ریشه در چین و هند دارند و هر دو جزء اصلی طب سنتی چینی شدند.

پزشکان طب سوزنی از سوزن استفاده می کنند، در حالی که پزشکان طب فشاری از فشار مستقیم انگشتان خود برای دستکاری نواحی درد یا نواحی مرتبط در بدن، تحریک عضلات و افزایش جریان خون و اکسیژن استفاده می کنند.

تصور می شود که نقاط مختلف فشار در بدن از طریق “مریدین ها” که به عنوان کانال های انرژی نیز شناخته می شوند، به هم متصل می شوند. همچنین تصور می شود که دستکاری انرژی در سراسر بدن از طریق ترشح اندورفین های شیمیایی باعث بهبودی و کاهش درد می شود.

طب فشاری

فواید درمان

گلات گفت که طب سوزنی می تواند ایمنی را تقویت کند و از نظر فیزیولوژیکی همان کار مواد افیونی را انجام دهد، “با فعال کردن سیستم اوپیوئیدی درون زا، به این معنی که طب سوزنی ممکن است در واقع در مسیرهای مشابه مواد افیونی عمل کند.”

او گفت: «خواص بالقوه تقویت کننده سیستم ایمنی در طب سوزنی وجود دارد که به طور بالقوه می تواند به طب سنتی کمک کند. برخلاف سایر روش های مقابله با سرطان و عوارض جانبی درمان، طب سوزنی و طب فشاری با اثرات آن بر کل بدن انسان مقابله می کند.

طب سوزنی و طب فشاری برای درمان بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند ایده آل است، زیرا به شرایطی مانند حالت تهوع، خشکی دهان، درد پس از جراحی، اضطراب، درد مفاصل ناشی از مهارکننده های آروماتاز، نوروپاتی محیطی، خستگی، خواب ضعیف و کمک به سیستم ایمنی کمک می کند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که هر گونه اثرات نامطلوب طب‌درمانی بر افراد مبتلا به سرطان “جزئی” بوده و نیازی به ارزیابی یا مداخله پزشکی ندارد.

جایگزینی مواد افیونی

این مطالعه شامل یک مرور سیستمیک بود که شامل ۱۷ کارآزمایی کنترل تصادفی با ۱۱۱۱ فرد مبتلا به سرطان و یک متاآنالیز شامل ۱۴ کارآزمایی کنترل تصادفی شامل ۹۲۰ فرد مبتلا به سرطان بود.

این تحقیق محدودیت‌های خود را تأیید کرد، از جمله تنوع قابل توجه در افراد، پیچیدگی سرطان، و فقدان منابع پایه مسکن‌های مورد استفاده. همچنین بیان کرد که تحقیقات بیشتری لازم است.

آنی باران، متخصص طب سوزنی می گوید: “من فکر می کنم جهان غرب نسبت به روش های جدید درمانی، به ویژه در مورد درمان درد، باز و خوش بین است.” «بحران مواد افیونی ثروتمندان و فقیران کشور را به طور یکسان تحت تأثیر قرار داده است. این یک اکولایزر عالی است و هیچ حد و مرزی نمی شناسد، بنابراین من فکر می کنم جهان بسیار پذیرای رویکردهای جدید در پزشکی است. به خصوص آنهایی که کم تهاجمی و مقرون به صرفه هستند.»

باران گفت که بزرگترین دستاورد این مطالعه این است که طب سوزنی می تواند کار داروهای مسکن را انجام دهد.

او گفت: «(این) بسیار امیدوارکننده است و سزاوار توجه زیادی است. با توجه به اینکه طب سوزنی عوارض جانبی کم یا بدون عوارض جانبی دارد و بسیار کم تهاجمی است، همیشه ارزش امتحان کردن را دارد.