منوی دسته بندی
درمان PRP برای پارگی مینیسک

درمان PRP برای پارگی مینیسک

درمان PRP برای پارگی مینیسک

متأسفانه پارگی مینیسک شایع است و می تواند بسیار دردناک باشد. گزینه های زیادی برای کنترل درد برای پارگی مینیسک وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد پارگی مینیسک و نحوه درمان موثر آن با پی آر پی درمانی که به عنوان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می شود، صحبت کنیم.

پارگی منیسک چیست؟

مینیسک برای محافظت از زانو و تعادل وزن در سراسر زانو عمل می کند. وظیفه مینیسک برای توانایی زانوی شما جهت عملکرد صحیح ضروری است. پارگی مینیسک به دلیل چرخش یا پیچش بیش از حد در هنگام پایین آمدن پا رخ می دهد. این یک آسیب شایع در بین بازیکنان بسکتبال و فوتبال است. با بالا رفتن سن، منیسک می تواند فرسوده شود و احتمال آسیب را افزایش دهد.

درمان PRP برای پارگی مینیسک

چگونه درمان PRP برای پارگی منیسک عمل می کند؟

تزریق و درمان پی آر پی یک درمان دارویی با سلول های بنیادی است که از پلاسمای خون خود بیمار برای بازسازی طبیعی بافت آسیب دیده استفاده می کند. این روند به این صورت است:

  • مقدار کمی خون از بیمار گرفته می شود.
  • آن خون سپس از طریق یک سانتریفیوژ جریان می یابد که پلاسمای غنی از پلاکت را جدا می کند.
  • پس از آن، پلاسمای غنی از پلاکت مجدداً در محل آسیب به بدن بیمار تزریق می شود.
  • پلاکت ها بلافاصله وارد کار می شوند و شروع به بازسازی بافت آسیب دیده و جوان سازی ناحیه می کنند.

این یک فرآیند کاملا طبیعی و نسبتاً بدون درد است که جایگزینی عالی برای جراحی برای بسیاری از بیماران ارائه می دهد. علاوه بر این، PRP می تواند برای درمان طیف وسیعی از آسیب ها و شرایط دژنراتیو استفاده شود. از پزشک خود بپرسید که آیا درمان با پی آر پی یک گزینه درمانی خوب برای پارگی منیسک شما است یا خیر.

درمان پارگی مینیسک در کلینیک دکتر سارا کاویانی

کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی واقع در کرج خدمات درمان PRP به بیماران و مراجعین عزیز که با پارگی مینیسک مواجه هستند ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره و نوبت مراجعه با شماره ۰۹۰۱۴۷۹۱۶۰۰ تماس و هماهنگی فرمایید .

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button