منوی دسته بندی
درمان پی آر پی برای آسیب شلاقی گردن

درمان پی آر پی برای آسیب شلاقی گردن

درمان پی آر پی برای آسیب شلاقی گردن

ضربه شلاقی گردن آسیب نسبتاً شایع و معمولاً جزئی به گردن است. بسیاری از بیمارانی که دچار آسیب شلاقی می شوند به دنبال هیچ نوع درمانی نیستند که می تواند در آینده منجر به گردن درد شود. در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه در مورد علل و علائم آسیب شلاقی صحبت کنیم و در مورد مزایای درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای درمان آسیب شلاقی صحبت کنیم.

آسیب شلاقی گردن – علل، شناسایی و علائم

آسیب شلاقی ضربه ای است که به بافت های نرم گردن وارد می شود که در اثر حرکت سریع عقب و جلو روی سر و گردن ایجاد می شود. در اینجا برخی از رایج‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به آسیب شلاقی شود، آورده شده است:

  • تصادف ماشین
  • مصدومیت ورزشی
  • جراحت کار
  • لغزش و سقوط ناگهانی

بسیاری از بیماران حتی متوجه نمی شوند که بلافاصله پس از تصادف دچار شلاق می شوند. برای مثال یک تصادف رانندگی را در نظر بگیرید. آدرنالین شما ممکن است آنقدر بالا باشد که فوراً از علائم آسیب شلاقی بی خبر باشید. سپس یک یا دو روز بعد ممکن است متوجه درد در گردن خود شوید.

درمان آسیب شلاقی با تزریق پی آر پی

درمان آسیب شلاقی با تزریق پی آر پی

آسیب شلاقی معمولاً با روش های محافظه کارانه درمان می شود (به ندرت به جراحی نیاز است). بریسینگ، استراحت و داروهای مسکن خط اول درمان هستند. با این حال، اینها اغلب تنها یک راه حل کوتاه مدت ارائه می دهند. به ویژه در موارد شدیدتر.

تزریق پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) می تواند بسیار موثرتر باشد، در حالی که کم تهاجمی است. PRP از خون خود بیمار (و پلاسمای موجود در آن) برای تشویق رشد مجدد و بازسازی بافت در بدن استفاده می کند. این یک راه کاملا طبیعی برای کمک به بدن شما در روند بهبودی خود پس از آسیب شلاقی است.

کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی ، درمان آسیب شلاقی گردن

کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی واقع در کرج خدمات درمان PRP به بیماران و مراجعین عزیز که آسیب های ناشی از تصادفات و جراحات ناشی از ورزش و محیط کار دارند را ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره و نوبت مراجعه با شماره ۰۹۰۱۴۷۹۱۶۰۰ تماس و هماهنگی فرمایید .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button