درمان غیر جراحی آرتروز

درمان غیر جراحی آرتروز چیست ؟

۵۰ میلیون بزرگسال آمریکایی که از آرتروز رنج می برند – فارغ از پیشینه ، قومیت یا سن آنها – یک چیز مهم مشترک دارند: تمایل به تسکین علائم آنها.

جراحی تعویض مفصل اغلب راه حل اصلی برای کاهش درد و عدم تحرک ناشی از التهاب مفاصل در نظر گرفته می شود. اگر جزء میلیونها بزرگسال مبتلا به این بیماری هستید ، مهم است که تشخیص دهید که جراحی تنها گزینه شما نیست. در بسیاری از موارد ، حتی لازم نیست اولین انتخاب شما باشد و بسیاری از روشهای درمان غیرجراحی برای معالجه ورم مفاصل وجود دارد.

در کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی ، ما به صدها نفر کمک کرده ایم تا علائم آرتروز خود را با روش های درمان غیر جراحی آرتروز برطرف نموده و مفاصل را حفظ نمایند . در بسیاری از موارد ، تغییر در شیوه زندگی آنها باعث شده است تا شرایط آنها قابل کنترل باشد و به آنها اجازه داده شده تا به فعالیت های مورد علاقه خود بازگردند. اگر در حال تعویض مفصل زانو یا شکل دیگری از جراحی ارتوپدی هستید ، در اینجا چند گزینه جایگزین آورده شده است.

درمان غیر جراحی آرتروز چیست؟

درمان غیرجراحی آرتروز که به آن درمان غیر جراحی یا مراقبت محافظه کارانه نیز گفته می شود ، شامل استفاده از فیزیوتراپی و ورزش درمانی ، مدیریت درد و داروهای ترمیمی برای کاهش ناراحتی و افزایش تحرک است. در مقابل جراحی ، این روش خطر بالقوه ، استرس و هزینه قابل توجه بالاتر از عمل را از بین می برد. همچنین زمان ریکاوری را به شدت کاهش می دهد.

ترکیب فیزیوتراپی و تزریقات (پلاسمای غنی از پلاکت ، سلولهای بنیادی یا سایر گزینه های ترمیم کننده برای کمک به بهبود بدن شما) به نوع آرتروز شما و سایر عوامل شخصی بستگی دارد. با این وجود ، بدون در نظر گرفتن استئو آرتریت ، آرتریت روماتوئید ، آرتریت پسوریاتیک یا شکل دیگری از بیماری ، می توانید راحت استراحت کنید. یک برنامه درمانی مؤثر برای شما وجود دارد.

از همه مهمتر ، یک روش غیر جراحی برای مدیریت علائم شما گزینه های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید فقط با یک گفتگوی اولیه با پزشک خود انجام دهید. این موارد شامل رژیم غذایی سالم ، مدیریت استرس شما و ورزش منظم است. برای بسیاری از افراد ، خود مدیریتی توانمند است و می تواند به شما آرامش خاطر را بدهد که حفظ آن اغلب در هنگام فکر کردن در مورد جراحی دشوار است.

راه های مدیریت آرتروز شما

ملاقات با پزشک اولین قدم در برنامه درمانی شما است. از آنجا ، پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا مشخص کند کدام یک از خدمات ارتوپدی زیر یا تغییر شیوه زندگی برای شما مفید خواهد بود. همچنین می توانید متوجه شوید که آیا شما گزینه خوبی برای گزینه های ترمیمی غیر جراحی هستید یا خیر. در حالی که تغییر رژیم غذایی و ورزش منظم ممکن است در موارد پیشرفته استئو آرتریت یا آرتریت پسوریازیس تسکین نداشته باشد ، در مراحل اولیه التهاب مزمن مفصل می تواند مزایای عمده ای را ارائه دهد.

غذاهای غیر التهابی بخورید

همانطور که بسیاری از ورزشکاران دبیرستانی و دانشگاهی درک می کنند ، خوردن یک رژیم غذایی سالم برای سلامتی کلی بدن شما ضروری است. و همانطور که غذاهایی برای کمک به ساخت بدن وجود دارد ، غذاهای زیادی وجود دارند که به شما در حفظ آن کمک می کنند ، به خصوص مفاصل.

خوردن رژیم غذایی مناسب در ماهی ، آجیل و دانه ، میوه و سبزیجات ، روغن زیتون ، لوبیا و غلات سبوس دار فواید فوری برای مهار التهاب است. به عنوان یک مزیت ثانویه ، یک برنامه غذایی سالم و با مدیریت ، همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند و در نتیجه میزان استرس شما در مفاصل را کاهش دهد.

مدیریت شعله های آرتروز به دلیل استرس

استرس به عنوان عاملی شناخته می شود که منجر به شعله ور شدن آرتروز می شود. به طور طبیعی ، مدیریت استرس شما نه تنها درد شعله ور شده را کاهش می دهد بلکه ممکن است باعث کاهش تعداد دفعات بروز شعله و درد شود.

متأسفانه ، استرس در بسیاری از موارد در زندگی ما تجلی می یابد. یک شکل آشکار از استرس بوجود می آید وقتی که مسئولیت های زیادی را با زمان و منابع کافی نداریم. شکل های دیگر نیز نتیجه کافئین ، الکل ، نیکوتین یا کمبود خواب است. منبع استرس شما هرچه باشد ، اولین قدم صرفاً آگاهی بیشتر از آن است. از آنجا ، شما می توانید در لحظه بهتر آن را مدیریت کنید و استراتژی هایی را برای مدیریت آن در درازمدت تدوین کنید.

عضلات و مفاصل خود را تقویت نمایید

درد و سفتی مفاصل شاید دو علامت شایع آرتروز باشد. یکی از راه هایی که بیماران به دنبال اجتناب از این علائم هستند ، عدم تحرک است. متأسفانه ، این مسئله اغلب مشکل آنها را بدتر می کند. اگرچه ممکن است ضد انعطاف پذیر به نظر برسد ، اما ورزش می تواند یکی از مؤثرترین روشهای درمانی در بسیاری از انواع آرتروز باشد.

تمرینات کم تأثیر مانند یوگا یا تای چی می تواند به ترمیم تحرک و قدرت طبیعی مفصل کمک کند. این تمرینات همچنین می تواند باعث تسکین هدفمند مچ پا ، پشت ، زانو یا ناحیه دیگری از ناراحتی شود. اگر یک ورزشکار هستید ، خوشحال خواهید شد که بدانید راه هایی برای بلند کردن ایمن وزنه ها ، دویدن و به طور کلی حفظ شیوه زندگی فعال در هنگام مدیریت آرتروز نیز وجود دارد.

تعداد دفعات دقیق و شدت تمرین شما در افراد مختلف متفاوت خواهد بود ، بنابراین ، مشابه رژیم غذایی ، مهم است که قبل از شروع ، برنامه ورزش خود را با پزشک خود در میان بگذارید. تخصص پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی در داروهای ورزشی بدان معنی است که پزشکان ما به طور منحصر به فرد واجد شرایط پاسخ دادن به سؤالات شما در مورد انتخاب یک برنامه ورزشی ، تکنیک های کششی مناسب و چگونگی جلوگیری از اضافه وزن هستند.

دریافت فیزیوتراپی

در بسیاری از موارد ، درد ورم مفاصل تا حدی به دلیل عادات حرکتی ضعیف است. به عنوان مثال ، در شخصی که پا به هنگام حرکت ، حرکت می کند ، استرس غیرضروری را روی زانو و باسن خود قرار می دهد. یک متخصص پزشکی ورزشی و یا فیزیوتراپ می تواند عادات مضر را شناسایی کرده و شما را به حرکت در راه هایی که باعث کاهش درد شما می شود ، آموزش دهد و از آسیب اضافی در مفاصل دوری کند.

فیزیوتراپ اغلب علاوه بر ورزش و آموزش شامل درمان دستی است. یک درمانگر معتبر می تواند فشار بر بدن شما وارد کند. آنها تمرینات و کششهای خاصی را برای کمک به متوقف کردن و در صورت امکان ، آسیب مفاصل و التهاب معکوس ارائه می دهند. به طور خاص یک متخصص ارتوپدی قادر به ارائه سطح مراقبت بهتری از گردن ، پشت ، شانه ها ، زانوها و سایر مفاصل نسبت به یک درمانگر عمومی است.

در بعضی موارد ، درمان پزشکی ورزشی نشان داده است که نیاز به جراحی را به تأخیر می اندازد یا ثابت شده است که به همان اندازه مؤثر است. بحث و گفتگو با پزشک طب ورزشی به شما کمک می کند تا در مورد اینکه چه سطح فیزیوتراپی برای آرتروز شما مناسب است ، بیشتر بدانید.

داروی ترمیمی را دریافت کنید

گزینه های دارویی احیا کننده روش های غیر تهاجمی یا حداقل تهاجمی برای بهبود مناطق بدن شما بدون نیاز به مداخله جراحی است. مزایای آنها از احیای غضروف مفصل در مفاصل تا درمان اعصاب ملتهب و زخمی است. البته این بدان معنی است که این نوع درمان جایگزین مناسب برای جایگزینی مفصل است. تا همین اواخر ، گزینه های اثبات نشده ای برای کمک به بدن برای جوان سازی یا رشد غضروف جدید وجود نداشت. این روش های غیر جراحی (تزریق ، در درجه اول) به جای اینکه به مفاصل جدید تکیه کنند ، بدن را قادر به بهبود خود می کند.

در کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی ، ما گزینه های زیادی برای داروهای ترمیمی ارائه می دهیم ، از جمله:

• پلاسمای غنی از پلاکت
  • درمان سلولهای بنیادی
  • تنوت سوزن سوزنی (PNT)
  • پروتز درمانی
  • درمان تزریق دوره ای

بعد از اینکه سعی کردید روشهای محافظه کارانه تری برای درمان درد مفاصل خود ، مانند یک رژیم غذایی سالم و استراحت کافی داشته باشید ، اگر همچنان درد مفاصل و التهاب وجود داشته باشد ، ممکن است در مورد داروهای ترمیمی با پزشک خود صحبت کنید.