کاشت نخ در طب سوزنی یا امبدینگ

امبدینگ یا کاشت نخ های جراحی قابل جذب در حدود ۲ سانتیمتر در نقاط طب سوزنی , یکی از روش های طب سوزنی است که اخیرا در ایران توسعه یافته است و تلفیقی از پزشکی نوین و طب سنتی چین میباشد.

در این روش نخ های جراحی در نقاط طب سوزنی به وسیله متخصص طب سوزنی کاشته می شود. این نخ ها طی ۲ الی ۳ هفته ، نقاط طب سوزنی را تحریک کرده و آرام آرام جذب بدن میشود. این روش نه تنها سبب کاهش سایز خوبی میشود بلکه با کاهش سایز برآمدگی های بدن سبب زیبای شکم نیز می گردد .

روش امبدینگ یا همان کاشت نخ جذبی در نقاط طب سوزنی، یکی از تازه ترین روش هایی است که امیدهای تازه ای را در درمان سلولیت و کاهش توده چربی در نقاطی خاص مثل شکم پهلو ها و سینه ها و پشت و ران ها ایجاد کرده است.

امروزه استفاده از این روش رو به فزونی می باشد.

کاشت نخ در طب سوزنی یا امبدینگ

مزایای کاشت نخ در طب سوزنی :

• افزایش تحریک نقاط طب سوزنی
  • کاهش تردد بیمار در مواقعی که بیمار از نظر زمانی وقت ندارد که هر روز طب سوزنی گردد.
  • چاقی و لاغری و کاهش سایز دلخواه تضمینی
  • کاهش وزن و تناسب اندام تضمینی
  • کاهش میل به شیرینی و افزایش متابولیسم بدن
  • رفع کم خوابی و پرخوابی ، استرس ، یبوست ، زانو درد ، کمر درد
  • کاهش نفخ شکم
  • کاهش اختلالات گوارشی
  • کاهش استرس های گوارشی
  • کاهش اختلالات قاعدگی
  • بدون درد و خونریزی و هر گونه عوارض
  • کاهش هزینه درمان

توانمندی ویژه امبدینگ در پوشش عوارض و بد شکلی های بعد از ساکشن

یکی از مشکلات رایج افراد چاقی که درمان ساکشن کرده اند ، تجمع چربی در نقاط ویژه ای است که معمولاً همه راه حلی ندارد. برای مثال ناحیه بالای زانو ، بالای آرنج و نواحی کنار ران و یا حتی الگوهای نارایج و بدشکل چربی شکم.

تعدادی از بیماران پس از ساکشن ، تحت کاشت نخ موضعی قرار گرفتند که با توجه به قدرت اثر گذاری ناحیه ای امبدینگ، چاقی های نامعمول حتی ۳ تا ۱۰ سانتیمتری هم بهتر شدند.

با توجه به اینکه این گونه بیماران با روش های دیگر معمولاً بهبود نمی یابند و شیوع این بیماران هم بالاست، امبدینگ می تواند قویاً در این شرایط مطرح باشد.

بعد از کاشت نخ چه بایستی صورت گیرد ؟

اکثر مردم قادر خواهند بود پس از انجام کاشت نخ یا امدینگ به فعالیت های رزوانه خود بازگردند . بعضی افراد مقداری قرمزی، جای سوزن و بعضی درجات تورم در محل درمان احساس کنند. عوارض ایجاد شده طی یک هفته بهبود خواهند یافت.

بعضی افراد ممکن است مقداری آسیب یا درد در ناحیه اطراف نخ ها حس کنند که متخصص طب سوزنی به این منظور مسکن تجویز می کند البته بسیاری از افراد در این مرحله مشکلی کتوجهشان نخواهد شد.

در نظر داشته باشید از حضور در محل هایی با دماهای پایین یا بالا مثل سونا یا آب و هوای سرد برای ده روز خودداری فرمایید.

پس از امبدینگ شکم و اطراف آن

اگر از امبدینگ جهت لاغری شکم بهره برده اید ، می توانید آزادانه حرکت کنید ولی از بلند کردن بار سنگین و فعالیت های شدید به مدت دو تا سه هفته خودداری کنید. بعد از کاشت نخ یا امبدینگ بایستی روزی سه مرتبه و هر بار به مدت پانزده دقیقه ماساژ شکم یا راه رفتن و یا انقباض عضلات شکم و یا استفاده از کمربند ویبره شکم صورت گیرد .

پس از امبدینگ صورت و نواحی اطراف

باید طوری بخوابید یا بنشینید که به ناحیه تحت درمان فشار زیادی وارد نشود مثلا اگر لیفت با نخ را در صورت یا گردن خود انجام داده اید رو به بالا بخوابید. اگر بازوهایتان را با لیفت با نخ تحت درمان قرار داده این به پهلو نخوابید تا وزنتان روی آن ها قرار نگیرد.

اگر جهت زیبایی صورت از کاشت نخ استفاده نموده اید ، بهتر است زیر سر خود را به اندازه چهل و پنج درجه بالاتر از بدن قرار دهید و به مدت دوازده ساعت منطقه تحت درمان را نشویید و به آن دست نزنید. اگر دچار کبودی یا تورم در نواحی صورت هستید می توانید پنج روز و روزانه چهار تا پنج مرتبه به مدت سی دقیقه روی صورتتان یخ قرار دهید.

بایدها و نبایدهای خوردنی و نوشیدنی پس از کاشت نخ

• مسکن ها و داروهای خود را طبق توصیه پزشک مصرف نمایید و از مصرف داروهای ضد التهاب مثل ایبوپروفن یا ناپروکسین خودداری کنید زیرا التهاب برای تحریک ترشح کلاژن جدید در محل ضروری است و ایبوپروفت یا ضد التهاب های مشابه این روند را با مشکل روبرو می کنند.
  • از الکل و داروهای ضد انعقاد مثل آسپرین به مدت یک هفته اجتناب نمایید.
  • از مصرف رقیق کننده های خون مثل ویتامین A , C, E به مدت هفت روز خودداری نمایید.
  • در صورتی که لیفت با نخ را برای صورت انجام داده اید از باز کردن دهان تا انتها  برای سه تا چهار هفته خودداری نمایید.

جمع بندی کاشت نخ

جمع بندی کاشت نخ :

تجربیات ما بیانگر آن است که امبدینگ میتواند باعث کاهش سایز و از نظر زیبایی تغییرات شکلی خوبی ایجاد کند . معمولا هر سه هفته یکبار در یک موضع صورت میگیرد و ممکن است تا ۵ الی ۸ بار نیز تکرار شود . از این رو ما کاشت نخ را به بیماران خود که وزن کم کرده ولی هنوز از کاهش سایز خود راضی نیستند توصیه می کنیم یا به افرادی که هدف اصلی انها کاهش سایز است نه کاهش وزن. البته جهت نتایج بهتر استفاده از ورزشهای موضعی حهت تقویت عضلات با استفاده از طب ورزشی نیز میتواند تاثیر کاشت نخ را تقویت کند.