منوی دسته بندی
درمان پسوریازیس با استفاده از طب سوزنی

درمان پسوریازیس با استفاده از طب سوزنی

طب سوزنی و درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که منجر به لکه های قرمز ، ملتهب و پوسته پوسته شده بر روی پوست می شود. تحقیقات اولیه در مورد طب سوزنی نشان داد که می تواند یک درمان مؤثر برای مدیریت علائم و بیماری فلج پسوریازیس باشد.

طب سوزنی یک روش درمانی کامل است که پزشکان آموزش دیده سوزن های ریز را به پوست وارد می کنند. این کار برای تحریک نقاط و واکنش های خاص در بدن انجام می شود. این یک درمان جایگزین برای تعدادی از شرایط مختلف ، از جمله پسوریازیس است.

طب سوزنی برای درمان پسوریازیس مفید است

طب سوزنی ممکن است به چندین روش مختلف به درمان پسوریازیس کمک کند. طب سوزنی یک تسکین دهنده استرس موثر است و استرس محرک شایع شعله های پسوریازیس است. همچنین می تواند به کاهش درد خصوصاً در موارد آرتریت پسوریاتیک کمک کند.

تحقیقات بیشتری لازم است. اما شواهد حکایتی قوی وجود دارد که طب سوزنی می تواند یک درمان مؤثر برای پسوریازیس باشد. این شامل بالقوه داشتن توانایی کاهش علائم یا منجر به ترمیم پسوریازیس است.

یک منبع و مطالعه در سال ۱۹۹۲ نشان داد که نیمی از بیماران در این مطالعه (۳۱ از ۶۰) دارای ترخیص کامل یا تقریباً کامل از ضایعات پس از حدود ۹ جلسه طب سوزنی داشتند. همچنین چهارده شرکت کننده پاکسازی در دو سوم منطقه آسیب دیده را دیدند.

یک مطالعه در سال  ۲۰۰۴ شامل ۸۰ شرکت کننده بود. این تحقیق ، میزان اثربخشی ۹۱.۳ درصد در کاهش علائم پسوریازیس پس از ۵ جلسه طب سوزنی را نشان داد.

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۶ همچنین بهبود ضایعات را پس از استفاده از طب سوزنی به عنوان درمانی برای پسوریازیس نشان داد.

طب سوزنی و درمان پسوریازیس چگونه انجام می شود

طب سوزنی و درمان پسوریازیس چگونه انجام می شود

در طی درمان طب سوزنی ، متخصص طب سوزنی در مورد درد و علائم شما سؤال خواهد کرد و هر قسمت از مشکلات را بررسی می کند. سوزن های طب سوزنی استریل و به اندازه یک رشته مو نازک هستند. بسته به تکنیکی که ارائه دهنده استفاده می کند ، سوزن ها در اعماق مختلف وارد می شوند. این عمق می تواند از ۱-۲ اینچ عمق داشته باشد. پس از وارد کردن همه سوزن ها ، آنها تا ۲۰ دقیقه در آن باقی می مانند. ممکن است احساس درد شدید یا بی حسی داشته باشید ، این بدان معناست که درمان موثر است.

پزشک متخصص طب سوزنی شما ممکن است محل شعله های قابل مشاهده پسوریازیس را با سوزن احاطه کند ، که این کار برای تلاش برای ورود بیشتر چی (طب سوزنی) به منطقه و تعادل سیستم ایمنی انجام می شود. به این روش “احاطه اژدها” گفته می شود. در موارد دیگر ، بسته به محل ضایعات ، سوزن ها را در نقاط مختلف بر روی بدن شما قرار می دهند. به عنوان مثال ، اگر ضایعات روی سر باشد ، متخصص طب سوزنی نقاط یینگ شیانگ (نزدیک بینی) و سو لیو (نوک بینی) را درمان می کند.

خطرات احتمالی طب سوزنی در درمان پسوریازیس

طب سوزنی شواهد حکایتی قوی دارد و برخی تحقیقات انجام شده که از آن به عنوان یک درمان موثر برای پسوریازیس حمایت می کند. اما ممکن است به همه کمک نکند. بعضی از افراد در حین و بعد از درمان ، احساس درد خفیف می کنند ، اگرچه این کار باید به سرعت برطرف شود.

طب سوزنی تا زمانی که در یک محیط تمیز و سوزن های استریل انجام شود ، عوارض جانبی بسیار کمی دارد. سوزن غیر استریل می تواند منجر به عفونت شود. همچنین مراجعه به یک متخصص طب سوزنی و یا ارائه دهنده با تجربه و آموزش دیده صحیح بسیار ضروری است. یک ارائه دهنده عمومی و تازه کار ممکن است باعث درد اضافی شود.

برای کسانی که اختلال خونریزی دارند ، طب سوزنی می تواند احتمال خونریزی یا کبودی را تا حد زیادی افزایش دهد. افرادی که دارای باتری قلب یا ضربان ساز هستند نیز باید قبل از طب سوزنی با پزشک خود مشاوره کنند. درمانی که شامل اضافه کردن جریان های الکتریکی به سوزن های طب سوزنی می تواند در دستگاه ضربان ساز اختلال ایجاد کند.

همچنین اگر از رقیق کننده خون اسفاده می کنید ، باید به متخصص طب سوزنی خود اطلاع دهید.

دستورالعمل طب سوزنی برای درمان پسوریازیس

برای تحت کنترل درآوردن شعله های پسوریازیس ، برخی از متخصصان طب سوزنی بسته به پیشرفت شما توصیه می کنند یک بار در هفته به مدت ۴ تا ۸ جلسه حضور یابید .

هنگام مراجعه به طب سوزنی ، لباس های گشاد بپوشید. برخی از آن ممکن است در طول درمان نیاز به تنظیم یا برداشته شدن داشته باشد. توصیه می شود که عطر ، ادکلن یا دئودورانت قوی مصرف نکرده باشید به طوری که بر روی هر کس دیگری که ممکن است حساسیت شیمیایی داشته باشد تأثیر بگذارد. شما باید سعی کنید در برنامه قرار ملاقات خود قبل یا بعد از عمل ، از هر چیزی استرس زا جلوگیری کنید.

همچنین مهم است که یک ساعت یا بیشتر قبل از رفتن غذا بخورید ، زیرا در غیر این صورت طب سوزنی می تواند احساس کمبود انرژی و کمی سبکی به شما بدهد. قبل از قرار ملاقات از کافئین و الکل خودداری کنید.

جمع بندی درمان پسوریازیس با استفاده از طب سوزنی

از آنجا که پسوریازیس بعضی اوقات نسبت به داروهای مورد استفاده طولانی مدت مقاوم می شود ، طب سوزنی یک گزینه خارق العاده به عنوان یک روش جایگزین است که افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند امتحان کنند. می توانید نتایج را به محض یک یا چهار هفته مشاهده کنید ، به خصوص اگر به طور مرتب برای معالجه مراجعه کنید.

در موارد بسیار نادر ، اگر سوزن ها بیش از حد عمیق به قسمت بالای آن ها فشار پیدا کنند ، آسیب دیدگی اعضای بدن امکان پذیر است. همچنین پنوموتوراکس در صورت وجود ریه آسیب دیده ممکن است رخ دهد. این شایعترین آسیب اندام ناشی از طب سوزنی است. اگر دردهای شدید را تجربه کردید ، از جمله مشکل در نفس کشیدن ، سرفه خونی کردن یا علائم جدید و شدید دیگری که بعد از معالجه دارید ، سریعاً به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

کلینیک دکتر سارا کاویانی واقع شده در جهانشهر کرج آماده ارائه خدمات طب سوزنی به شهروندان و بیماران ساکن استان البرز و شهر کرج می باشد.

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button