منوی دسته بندی
برنامه مرکز مشاوره ورزشی با دکتر سارا کاویانی، متخصص پزشکی ورزشی به بحث در خصوص راه های افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

برنامه مرکز مشاوره ورزشی با دکتر سارا کاویانی، متخصص پزشکی ورزشی به بحث در خصوص راه های افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر سارا کاویانی متخصص پزشکی ورزشی پیرامون راه های افزایش متابولیسم بدن اظهار کرد:

وقتی متابولیسم بدن کاهش می یابد، سوخت و ساز بدن پائین می آید و بدن انرژی های ورودی بدن را به صورت چربی ذخیره می کند که این امر در میان و بلند مدت می تواند به افزایش وزن و چاقی زیادی منجر شود. اگر بتوانیم متابولیسم بدن را بالا نگه داریم و سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم، انرژی های ورودی بدن به جای تبدیل به چربی سوزانده می شود.

برای سلامتی و افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن مایعات کافی بنوشید. در خوردن وعده های اصلی و میان وعده نظم داشته باشید. اگر وعده های غذایی نامنظم باشد بدن به جای استفاده از انرژی آن را ذخیره و تبدیل به چربی می کند ، چون در این حالت بدن اطمینان ندارد وعده غذایی بعدی کی می رسد.

راه دیگر افزایش سوخت و ساز فعالیت بدنی است. هر چه فعالیت بدنی افزایش پیدا کند ، متابولیسم بدن بالاتر می رود. هر نوع فعالیت بدنی منظم و موثر می تواند متابولیسم را افزایش دهد.

تنها کم خوری و رژیم های غذایی باعث کاهش وزن نمی شود و این کار تا یک حدی جواب می دهد و بعد از آن متابولیسم افت پیدا می کند و وزن کاهش نمی یابد. تعداد وعده های غذایی را افزایش و حجم آن را کاهش دهید. صبح زود از خواب بیدار شوید. نمک ید دار مصرف کنید تا دچار کم کاری تیروئید و کاهش متابولیسم بدن نشوید.

به میزان آهن خون توجه داشته باشید چون کمبود آهن باعث کمبود رسیدن اکسیژن به عضلات می شود و این کمبود اکسیژن عضلات منجر به کاهش متابولیسم و تضعیف شرایط سلامتی بدن می شود.

استرس باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود.

از حذف کامل کربوهیدرات خودداری کنید، چون باعث افت متابولیسم شده و وزن آنها دیگر پائین نمی آید. بعضی مواد غذایی مانند قهوه، فلفل، زنجبیل و چای سبز به عنوان محرک متابولیسم محسوب می شوند.

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button