منوی دسته بندی
آیا یوگای داغ در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا یوگای داغ در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا یوگای داغ در دوران بارداری بی خطر است؟

یوگا یک فرم محبوب ورزشی است و یک روش عالی برای رسیدن به فرم و شکل مناسب است. برای بیشتر خانم ها ، یوگا یک ورزش بسیار ایمن در دوران بارداری است ، حتی اگر تازه شروع به انجام آن کرده باشید. اگرچه تعداد کمی حالت یا پوزیشن وجود دارد که به گفته کارشناسان بهداشت باید در دوران بارداری از آنها اجتناب شود ، در بیشتر موارد یوگا در دوران بارداری بسیار ایمن است و فواید زیادی دارد.

اما در مورد یوگای داغ ، که یک شکل بسیار محبوب از این تمرین قدیمی است ، چه می کنید؟ این جایی است که توصیه ها تغییر می کند: بسیاری از کارشناسان بهداشت می گویند که زنان باردار نباید در کلاس های یوگای داغ شرکت کنند.

به طور کلی ، یوگا ترکیبی از حالت های بدنی ، حرکات کششی ، تکنیک های تنفس و مراقبه است. اگرچه این یک اصل معنوی باستانی هندو بود ، اما در سراسر جهان به عنوان یک رژیم ورزشی غیرمذهبی برای ذهن و بدن انجام می شود. در کلاس یوگا حالت یا حالت هایی به شما آموزش داده می شود که به بهبود تن عضله ، انعطاف پذیری و تعادل شما کمک می کند.

انجام یوگا به طور منظم فواید دیگری نیز دارد ، از جمله کاهش استرس ، اضطراب و افسردگی و بهبود تناسب اندام. حتی می تواند به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشید.

سبک های مختلف یوگا وجود دارد ، از جمله هاتا ، وینیاسا ، کندالینی ، آنوسارا و بیکرام. آنها در فلسفه پائین خود متفاوت هستند ، برخی بیشتر بر جنبه های مراقبه و برخی دیگر بیشتر در موردبر روی جسم تمرکز دارند و ممکن است از ژست های مختلف استفاده کنند.

چرا یوگای داغ در دوران بارداری خطر دارد ؟

چرا یوگای داغ در دوران بارداری خطر دارد ؟

آنچه در مورد یوگای داغ متفاوت است این است که تمرینات در یک اتاق گرم انجام می شود که ممکن است بسیار مرطوب نیز باشد. معمولاً دمای اتاق بین ۹۰ تا ۱۰۵ درجه فارنهایت (۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد) تنظیم می شود. تمرینات یوگا ممکن است تفاوتی با یک کلاس معمول یوگا نداشته باشد. لازم به ذکر است یوگای هاتا و وینیا نیز گاهی در یک اتاق گرم انجام می شود.

این گرمای یوگای گرم است که باعث نگرانی می شود تا تمرینات واقعی یا حالتهایی که استفاده می شود.

مقاله ای در یک مجله پزشکی کانادایی توصیه کرد که زنان باید در دوران بارداری خود از یوگای داغ پرهیز کنند. این مقاله خاطر نشان کرد که افزایش دمای بدن ، به نام هایپرترمی ، شناخته شده است که به طور بالقوه هم برای یک زن باردار و هم برای نوزادش مشکلاتی ایجاد می کند. در هایفوتراپی ، دمای هسته بدن شما از حد طبیعی افزایش می یابد. برای بیشتر افراد ، دمای طبیعی بدن در حدود ۳۶.۵ درجه سانتیگراد است.

فشار خون بالا در طی سه ماه اول بارداری می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از نقایص مادرزادی را دو برابر کند ، به ویژه مواردی که نقص لوله عصبی نامیده می شوند ، نقص ستون فقرات و سر ، مانند نخاع بیفیدا و آنانسفالی است. همچنین می تواند خطر نقص مادرزادی دیواره شکم و سیستم روده را افزایش دهد.

برای مادر گرمای بیش از حد می تواند باعث شود زودتر فرسوده شود ، به این معنی که خطر سقط یا لغزش را که می تواند باعث آسیب عضلانی یا پارگی غضروف شود افزایش می دهد. گرم شدن بیش از حد نیز می تواند باعث کشش بیش از حد عضلات شود. با پیشرفت بارداری. عضلات و رباط های بدن شل می شوند ، که ممکن است خطر آسیب دیدگی را در هنگام یوگای گرم افزایش دهد.

هر موقعیتی با گرمای زیاد می تواند باعث تعریق بیش از حد شود ، که می تواند حجم خون را کاهش داده و کودک را تحت فشار قرار دهد. در این گزارش آمده است که گرمای اضافی و کم آبی بدن نیز ممکن است باعث افت فشار خون شود ، که می تواند منجر به سرگیجه یا غش شود و دوباره خطر سقط و آسیب دیدگی را افزایش می دهد.

در این گزارش داده های ناشی از هایفوتراپی از همه عوامل از جمله تب شدید ، نشستن در سونا یا وان آبگرم ، یا استفاده از پتو برقی ، اما نه یوگای گرم بررسی شده است. با این حال ، افزایش خطرهای ناشی از هایفوتراپی در مورد یوگای گرم قابل استفاده است.

محققان نتیجه گیری کردند: “با افزایش خطر [نقص لوله عصبی] و احتمالاً سایر ناهنجاری ها در زنان باردار که در معرض گرمای بیش از حد قرار دارند ، از انجام یوگای گرم خودداری شود.”

یوگا در بارداری

یوگا در بارداری

به خاطر داشته باشید که ورزش در دوران بارداری برای شما مفید است. یوگای داغ فقط یکی از انواع یوگا است و سایر اشکال در دوران بارداری ایمن در نظر گرفته می شوند بنابراین می توانید نوع دیگری را انتخاب کنید که از اتاق های گرم جلوگیری کند. در برخی مناطق کلاس های یوگا نیز برگزار می شود که برای خانم های باردار طراحی شده است.

انواع دیگر ورزش نیز انتخاب های خوبی در دوران بارداری است. اینها شامل پیاده روی ، شنا یا ورزش های هوازی در استخر است. قبل از شروع هر برنامه تمرینی جدید ، از متخصص زنان و زایمان یا ماما در این باره سوال کنید.

اگر مدتی است که تمرین یوگای داغ دارید ، به متخصص بهداشت خود بگویید و از چه زمانی می توانید آن را از سر بگیرید.

برای هماهنگی جهت انجام تمرینات یوگا در دوران بارداری با کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا سارا کاویانی در کرج و با شماره ۰۲۶۳۴۲۰۳۶۰۰ تماس بگیرید .

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button