منوی دسته بندی
تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

بوتاکس چیست؟

از تزریق بوتاکس برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. بوتاکس نوتروکسین ساخته شده از میکروب ها است که باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می شود. اما جای نگرانی نیست ، اگر بوتاکس توسط متخصص پزشکی به طور مناسب استفاده شود بسیار ایمن است.

در ابتدا بوتاکس به عنوان یک درمان زیبایی شروع به کار کرد و روش کار چنین است که چین و چروک صورت را با فلج موقت ماهیچه ها صاف می کند. پزشکان همچنین از بوتاکس برای درمان بیماری های عصبی – عضلانی مانند میگرن ، اسپاسم عضلات و هایپرهیدروز استفاده می کنند.

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

هایپرهیدروز اصطلاح پزشکی برای تعریق زیاد است. این به هرگونه تعریق غیرطبیعی ، مانند تعریق در صورت گرم نبودن اشاره دارد. افرادی که بیش از حد عرق می کنند اغلب لباس های خود را خیس می کنند و قطره قطره عرق می ریزند و همچنین ضد تعریق های معمولی برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند خوب عمل نمی کنند.

تزریق بوتاکس یک گزینه درمانی جدید برای افراد مبتلا به تعریق زیاد است. اگر عرق شما با استفاده از داروهای ضد تعریق نسخه ای بهبود نیابد ، می توانید کاندید بوتاکس باشید. بوتاکس برای افرادی که بیش از حد از زیر بغل خود عرق می کنند مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا FDA قرار گرفته است. همچنین ممکن است برای کاهش تعریق در مناطق دیگر مانند دست ها ، پاها و صورت ، از “خارج از برچسب” استفاده شود.

استفاده “خارج از برچسب” به استفاده از دارو برای کاربردی غیر از آنچه برای درمان تصویب شده است ، گفته می شود. در این حالت ، این بدان معناست که بوتاکس برای تأیید اثربخشی آن در درمان تعریق بیش از حد در سایر مناطق بدن ، آزمایش دقیق همان نقطه از بدن را انجام نداده است.

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

تزریق بوتاکس چگونه برای رفع تعریق زیر بغل عمل می کند؟

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب مسئول غدد عرق شما عمل می کند. به طور معمول ، سیستم عصبی شما با افزایش دمای بدن ، غدد عرق شما را فعال می کند. بدین ترتیب بدن شما خود به خود خنک می شود. با این حال ، در افراد مبتلا به هایپرهیدروز ، اعصاب نشان دهنده غدد عرق بیش از حد فعال هستند.

وقتی مستقیماً در ناحیه ای از بدن که عرق می کند ، تزریق بوتاکس انجام می دهید ، اعصاب بیش از حد فعال شما ، فلج می شوند. هنگامی که اعصاب شما نمی توانند غدد عرق شما را تحریک کنند ، شما عرق نمی کنید. با این حال ، بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه خاصی که تزریق می شود جلوگیری می کند.

بوتاکس در کجا استفاده می شود؟

در حال حاضر ، بوتاکس فقط برای درمان تعریق زیر بغل تأیید شده است. در مطالعات ، بوتاکس در درمان تعریق زیر بغل بسیار موثر بوده است. پزشکان از عنوان “خارج از برچسب” برای درمان سایر مناطق بدن استفاده می کنند.

مطالعات نشان داده است که بوتاکس در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد ، کف دست عرق کرده را با موفقیت درمان می کند. با این حال ، درمان ها به اندازه درمان های زیر بغل طول نمی کشند. مطالعات همچنین نشان می دهد که بوتاکس برای درمان عرق پیشانی نیز عمل می کند و می تواند تعریق را برای مدت پنج ماه و به میزان ۷۵ درصد کاهش دهد.

محققان معتقدند که بوتاکس می تواند به تعریق کف پا نیز کمک کند ، با این حال مطالعات کمی انجام شده است. نگرانی ویژه این است که تزریق در پا بطور قابل توجهی دردناک تر از مناطق دیگر است.

تزریق بوتاکس چگونه است؟

تزریق بوتاکس در صورتی که توسط یک پزشک باتجربه انجام شود بهترین نتیجه را می دهد. تزریق مدت زیادی طول نمی کشد و می تواند در طول یک بازدید از مطب کامل شود. پزشک با استفاده از یک سوزن ظریف ، داروی بوتاکس را دقیقاً در زیر سطح پوست تزریق می کند. چندین تزریق دریافت خواهید کرد که الگوی شبکه ای در اطراف منطقه مورد نظر شما است. همچنین پزشک شما ممکن است چیزی برای جلوگیری از درد به شما بدهد ، مانند یخ یا یک ماده بی حس کننده.

می توانید به محض انجام تزریق بوتاکس به فعالیت های روزمره و زندگی عادی خود برگردید. پزشک شما ممکن است از شما بخواهد یک قرار ملاقات بعدی برای چک کردن و لمس سایر نقاط تعیین کنید.

تزریق بوتاکس چگونه است؟

چگونه می توانم برای عمل آماده شوم؟

تزریق بوتاکس یک روش ساده و سریع است که دقیقاً در مطب پزشک انجام می شود. پزشکان معمولاً از شما می خواهند تا دو یا سه روز قبل از قرار ملاقات از اصلاح زیر بغل خودداری کنید. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، ممکن است پزشک از شما بخواهد برای جلوگیری از کبودی چند روز قبل از تزریق متوقف نمایید. در مورد هر دارویی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید و مصرف دارو را متوقف نکنید ، مگر اینکه پزشک به شما اجازه دهد.

قیمت تزریق بوتاکس چند است؟

هزینه تزریق بوتاکس بسته به شرایط و محل زندگی شما بسیار متفاوت است. اگر نیاز به تزریق به چندین قسمت از بدن خود دارید ، هزینه های آن بسیار زیاد است. متأسفانه ، تزریق بوتاکس می تواند هزینه بر باشد و همیشه تحت پوشش بیمه نیست. برای دریافت قیمت بروز تزریق بوتاکس از کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی با ما تماس بگیرید .

آیا تزریق بوتاکس خطرات و عوارض جانبی دارد؟

مطالعات زیادی برای ارزیابی ایمنی بوتاکس انجام شده است. بیشتر مردم این عوارض را به خوبی تحمل می کنند.

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • افتادگی پلک (برای تزریق صورت)
  • خشکی چشم یا پارگی (برای تزریق صورت)

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. عوارض جانبی جدی هنگامی اتفاق می افتد که بوتاکس روی کل بدن شما تأثیر بگذارد. این اتفاق می تواند ساعت ها ، روزها یا هفته ها بعد از تزریق شما رخ دهد.

عوارض جانبی نادر اما جدی عبارتند از:

  • ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل بینایی
  • تنفس دشوار
  • از دست دادن کنترل مثانه

چه انتظاراتی پس از تزریق بوتاکس وجود دارد؟

می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. بین دو تا هفت روز طول می کشد تا تعریق در ناحیه تحت درمان را قطع کنید. خشکی کامل ممکن است دو هفته طول بکشد.

اثرات بوتاکس موقتی است ، به این معنی که در آینده به تزریقات بیشتری نیاز خواهید داشت. برای تعریق در زیر بغل ، خشکی می تواند از چهار تا چهارده ماه طول بکشد. نتایج ممکن است برای دست و پاها به مدت طولانی ادامه نداشته باشد و شاید لازم باشد که درمان خود را طی حدود شش ماه تکرار کنید.

حدود دو هفته پس از درمان ، هنگامی که اثرات کامل بوتاکس را مشاهده کردید ، باید برای ملاقات بعدی به پزشک مراجعه کنید. در این قرار پزشک می تواند نتایج بدست آمده را بررسی نماید .

جمع بندی

بوتاکس یک درمان بسیار موثر برای تعریق زیاد است. برای بسیاری از افراد ، کیفیت زندگی آنها را به شدت بهبود می بخشد. متأسفانه ، تزریق می تواند هزینه بر باشد و همیشه تحت پوشش بیمه نیست. می توانید در مورد پوشش تزریق بوتاکس با پزشک یا شرکت بیمه خود صحبت کنید.

دکتر سارا کاویانی
Call Now Button