طب سوزنی برای درمان سردرد و میگرن

طب سوزنی از اجزای طب سنتی چینی است. این شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک در نقاط فشار روی بدن شما است.

تحقیقات و نظر جامعه پزشکی در مورد طب سوزنی متفاوت است. مطالعات تأیید می کنند که طب سوزنی می تواند افرادی که دچار  سردرد مزمن می شوند را تسکین دهد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) طب سوزنی را به عنوان درمانی امیدوار کننده برای درمان اینگونه دردها از سال ۱۹۷۹ تأیید کرده است.

فواید طب سوزنی برای سردرد

طب سوزنی به دنبال بازگرداندن جریان انرژی مثبت در سراسر بدن شما است.

همچنین ادعا می شود انرژی منفی را که باعث درد شما می شود ، از بین می برد. از نظر پزشکی مدرن ، طب سوزنی سیستم های مختلف بدن شما را تحریک می کند. این ممکن است باعث پاسخ درمانی شود.

طب سوزنی بدن شما را به یک سری مناطق و نقاط فشار تقسیم می کند. سوزن های طب سوزنی بسته به علائم شما در نقاط مختلف فشار وارد می شوند. این نقاط سوزنی معمولاً نزدیک اعصاب بدن شما هستند. سوزن باعث تحریک اعصاب می شود تا هورمونهایی مانند اندورفین آزاد کنند که باعث پاسخ بدن شما می شود. این تحریک سیستم ایمنی و گردش خون همان چیزی است که طرفداران طب سوزنی ادعا می کنند میگرن و سردردهای تنشی را تسکین می دهد.

فواید طب سوزنی برای سردرد

خطرات و کمبودهای طب سوزنی برای سردردها

طب سوزنی وقتی توسط یک پزشک مجاز انجام شود ، خطر کمی برای شما به همراه دارد. گاهی اوقات کبودی ، خستگی و درد همراه با طب سوزنی به خصوص بعد از اولین بار مشاهده می شود.

طب سوزنی که با تجهیزات نامرغوب یا کثیف انجام می شود ، می تواند برای سلامتی خطری جدی ایجاد کند. سوزن های طب سوزنی بایستی فقط یکبار مصرف باشند.

قبل از رزرو اولین قرار ملاقات با متخصص طب سوزنی ، مطمئن شوید که این اقدامات توسط شخص پزشک متخصص طب سوزنی انجام می گردد و اگر احساس راحتی نمی کنید ، جلسه قرار را ترک کنید. برای اطمینان از استریل و جدید بودن سوزن های مورد استفاده توجه بیشتری کنید. از پرسیدن سوالات در مورد آنچه اتفاق می افتد نترسید. یک متخصص طب سوزنی خوب شما را در این روش راهنمایی می کند و مطمئن می شود که این یک تجربه آرام و مطمئن برای شما است.

طب سوزنی به تنهایی برای درمان درد مزمن سردرد کافی نیست. توجه داشته باشید میگرن ، سردردهای تنشی و سردردهای خوشه ای که زندگی روزمره شما را مختل می کنند باید با داروهای مسکن برطرف شوند.

دستورالعمل کلی برای طب سوزنی

قبل از قرار ملاقات با طب سوزنی هیچ آمادگی خاصی وجود ندارد. اگر اولین بار است ، ممکن است بخواهید لیستی از سوالات را ارائه دهید. پزشک شما می تواند به شما مشاوره دهد که چه تعداد از روشهای درمانی را انتظار دارید و چند بار ممکن است لازم باشد که برای تسکین علائم خود مراجعه کنید.

یک مطالعه بالینی در طب سوزنی برای سردردهای خوشه ای ، درمان دو بار در هفته و به مدت دو هفته و به دنبال آن یک درمان در هفته به مدت هشت هفته و درمان های نگهدارنده یک بار در هفته دیگر پس از آن توصیه شده است.

برخی از افراد هنگام قرار دادن سوزن برای درمان طب سوزنی احساس خارش ریزی می کنند. بعضی از مردم اصلاً چیزی احساس نخواهند کرد. اگر با پزشک خود در مورد نگرانی هایی که در مورد ناراحتی دارید صحبت کنید ، ممکن است با انجام این روش احساس آرامش کنید.

دستورالعمل کلی برای طب سوزنی

سایر روش های درمانی جایگزین

اگر شما علاقمند به تکمیل یا حمایت از درمان سردرد خود با سایر داروها هستید ، گزینه هایی غیر از طب سوزنی وجود دارد.

روغن های اساسی و ورزش ممکن است برای شما تسکین درد ایجاد کند. روغن اسطوخودوس مورد مطالعه قرار گرفته است و به عنوان یک درمان موثر و ایمن منبع معتبر برای سردرد حاد شناخته شده است.

مطالعات نشان می دهد استفاده از یک رژیم ورزشی هوازی ممکن است گزینه دیگری برای کمک به درمان باشد. ورزش ممکن است باعث بهبود گردش خون ، کاهش استرس و افزایش ظرفیت ریه شود. افراد مبتلا به میگرن اغلب تشویق می شوند که یک تمرین ورزشی هوازی را به عنوان راهی برای مقابله با علت علائم خود انجام دهند.

چه موقع به دکتر خود مراجعه کنید

طب سوزنی نمی تواند جای پزشکی مدرن را بگیرد. بعضی از سردردها به فوریت پزشکی نیاز دارند و نباید سعی کنید آنها را با طب سوزنی درمان کنید. در صورت از دست دادن بینایی ، سرگیجه یا حالت تهوع با پزشک خود صحبت کنید.

سردرد بعد از ضربه به سر ، سردردهایی که مدام بدتر می شوند و سردردهای شدید غیرمعمول می توانند نشان دهند که شما نیاز به توجه فوری به اورژانس دارید. بعضی اوقات سردرد می تواند در اثر عوامل زمینه ای مانند افزایش فشار خون یا واکنش آلرژیک ایجاد شود که باید تشخیص داده شوند. همیشه بخاطر داشته باشید که در مورد درمانهای جایگزین پزشکی که برای تشخیص قطعی دریافت می کنید ، با پزشک خود صحبت نمایید.

کلینیک دکتر سارا کاویانی واقع شده در جهانشهر کرج آماده ارائه خدمات طب سوزنی به شهروندان و بیماران ساکن استان البرز و شهر کرج می باشد.