درمان ارتوكین چیست؟

درمان ارتوکین روشی است که در آن خون بیمار استخراج ، دستکاری شده و مجدداً به عنوان داروی ضد التهابی برای کاهش درد مزمن و آرتروز در بدن وارد می شود.

درمان ارتوکین برای درمان پارگی مینیسک ، به عنوان سلول درمانی برای آرتروز ، درمان ACL پاره شده و برای درمان آسیب غضروف MCL ناشی از آسیب های ورزشی استفاده می شود. این یک روش برای درمان این آسیب ها و دردهای مزمن بدون دارو یا مواد خارجی است. این روش بیولوژیکی است و از پروتئین ها و عوامل بهبودی بدن استفاده می کند.

روش ارتوکین درمانی چگونه است؟

در روش ارتوکین درمانی خون از ورید بیمار گرفته می شود و تحت شرایط خاص پردازش می شود. خون در ۳۷ درجه توسط دستگاه انکوباتور انکوبه می شود تا تولید پروتئین ضد التهاب گیرنده اینترلوکین -۱ (IL-1Ra) تحریک شود. پروتئین در آزمایشگاه استخراج و در آمپول قرار می گیرد و بعداً به صورت تزریق در دسترس است. سرمی که بدست آمده دوباره در ناحیه درد بیمار مانند مفاصل تزریق می شود. این آمپول ها یک تا دو بار در هفته انجام می شود و به بیماران توصیه می شود از ورزش شدید به مدت ۴۸ ساعت خودداری کنند.

مزایای ارتوکین درمانی چیست؟

مزایای استفاده از درمان ارتوکین شامل موارد زیر است:

• عوارض جانبی بسیار نادر
  • ضد التهاب
  • احیا کننده
  • کاهش درد
  • بهبود تحرک
  • سود طولانی مدت

تأثیرات ارتوکین درمانی چه مدت ادامه دارد؟

هر مورد به هر بیمار بستگی دارد و مدت زمان متفاوتی به طول خواهد انجامید. شدت آسیب مدت نتیجه گرفتن را تعیین می کند. روند بهبود بلافاصله پس از تحویل سلول ها به بدن آغاز می شود. اثربخشی درمان به توانایی بیمار در پیگیری مراقبت های پس از درمان بستگی دارد که شامل توانبخشی گسترده برای تقویت مناطق آسیب دیده است.

کلینیک دکتر سارا کاویانی  آمادگی ارائه خدمات ارتوکین تراپی در کرج به ورزشکاران آسیب دیده و سایر عزیزان با آسیبهای  آرتروز ، درمان ACL پاره شده و برای درمان آسیب غضروف MCL را دارد و برای رزرو وقت با شماره های ۰۹۰۱۴۷۹۱۶۰۰ و ۰۲۶۳۴۲۰۳۶۰۰ تماس بگیرید.

–> مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می گردد: